· · Komentara: 0
U korak

Kupio ga je sin Boža Radulovića: Da li znate da je PRVI automobil stigao u Srbiju pre 117 godina?

Vozilo marke "neselsdorf" kupio Beograđanin Boža Radulović

1596703223_NW_Praesident.jpg
"Neselsdorf president" (Foto:Depozit)

Nije prošlo puno vremena otkako je Karl Benc patentirao prvi automobil u Nemačkoj, a kompanije koje su pravile "čudesna vozila" u to doba, se još mogle nabrojati na prste jedne ruke, a u Srbiju je stigao prvi auto!

Pročitajte još: Grade se STANOVI za porodice sa decom na Novom Beogradu - EVO O ČEMU SE RADI (FOTO)

Kupio ga je oficir i sin bogatog trgovca Boža Radulović, Beograđanin.

Automobil je bio marke "neselsdorf" i pravljen je u mestu Koprivica, u današnjoj Češkoj, u fabrici iz koje je iznikla poznata "Tatra" (danas nažalost, pravi samo kamione), radionica automobila kojima je i Hitler bio fasciniran, pa je tako i izdao čuvenu naredbu Ferdinandu Poršeu da napravi "bubu".

Muzej "Tatre" (Foto:Depozit)

Elem, taj automobil je u Beograd, na železničku stanicu stigao 3. aprila 1903! Boža je prvi automobil video nekoliko meseci pre toga u Beču i odmah je naručio jedan.

Pročitajte još: Da li ste znali da je prvi vozač automobila bila ŽENA? (FOTO)

Iako oficir, ipak se nije usudio da sam upravlja "tom strelom", pa je fabrički mehaničar i vozač, koji je išao uz automobil da obuči kupca veštinama neophodnim za upravljanjem ovog vozila na četiri točka, obučio čuvenog beogradskog fotocinkografa Sretena Kostića, koji tako postaje prvi srpski vozač!

"Sportska" verzija "neseldorfera" (Foto:Depozit)

Kostiću je trebalo oko mesec dana da savlada sve veštine, pa se više nije potpisivao kao fotocintograf (jako cenjeno zanimanje tog doba) već samo kao šofer!

Kostić je zabeležio u svojoj knjizi "Robinzon na suvom" da je narod bežao od njega kao "đavo od krsta" i da se plašio bučne mašine.

Pročitajte još: Pogledajte kako je "Pežo" još od 1941. pravio električne automobile (FOTO)

Uskoro je još jedan viđeniji Beograđanin Sreten LJubinković nabavio drugi automobil, treći je kupila jedna banka. Prvi vlasnik Boža Radulović je posle nekoliko godina bankrotirao, njegov automobil je prodat i, kako kažu, poslednji put je viđen 1912. godine u Skoplju.

Prvi srpski šofer Sreten Kostić je kasnije postao šofer kralja Petra, pa sina kralja Nikole. Kostić je osnovao i Udruženje beogradskih šofera, i prvu auto-školu.                    

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.