· · Komentara: 0
VOZILA

Vozilo poštara, GLUMICA i bandi: Reklamirali su ga kao "auto na dva točka"

Beogradsko preduzeće "Gradska čistoća" u maju 2020. godine je nabavilo za radnike 12 električnih skutera, međutim, američki poštari imali su ih još 1915 (premda nisu bili električni, već sa motorom).

1609161018_garden-5427266_1280.jpg
Foto: Piksabej

Ono što je danas ponovo "hit" i vrlo zgodno prevozno sredstvo, već je jednom imalo svoje "zlatne trenutke".

Jedan od prvih "autopeda", uvezen iz SAD vozila je još 1916. lejdi Florens Norman, "borkinja" za ženska prava, i njime je išla na posao u svoju kancelariju u Londonu. Skuter je bio rođendanski poklon supruga, novinara i liberalnog političara ser Henrija Normana. Išao je na benzin, a postojao je i akumulator.

Pročitajte još: PUTOVANJA SU KLJUČ SREĆE: Više usrećuju od dana venčanja

NJujorške bande
Trotinete su koristile i njujorške bande, posebno one sklopive, jer su kriminalci mogli lako da pobegnu policiji vozeći se uskim uličicama, kuda nisu mogli da prođu policijski automobili

.Inače, trotineti su poznati već 200 godina kao igračke za decu, ali motorizovani skuteri nastali su "tek" pre 105 godina. Među prvima su ova čuda tehnike, koje je proizvodila firma "Krupps" u Nemačkoj i SAD, testirala američka poštanska služba, kao sredstvo brzog transporta za svoju posebnu dostavnu službu.

Prve trotinete testirali su poštari.

Usledili su i drugi: "ABC Motorsajkls" je proizveo model sa brzinom do 24 km/h, a kompanija "Gloster Erkraft" je predstavila dva modela 1919. i 1920. godine, a koji su reklamirani kao "automobil na dva točka".

Reklamirali su ih kao "auto na dva točka".

Neki od ovih ranih dizajna skutera bili su nestabilni, neudobni i teški za rukovanje. Zatim su, 1920-ih, postepeno uvedena usavršavanja, uključujući efikasna svetla i kočnice, zupčanike i štitnike za noge.

Pročitajte još: Putujemo kao naši roditelji: Turizam se vratio na nivo od pre 30 godina

Tokom 1930-ih, skuteri su predstavljeni na novom tržištu kao idealan način transporta u velikim i prostranim vojnim bazama. Međutim, prava era skutera nastupila je tek posle rata, zbog racionalizacije potrošnje goriva. Kasnije su dobili sedišta, pa neki više i ne liče na prvobitne trotinete... A onda su stigli i električni skuteri. Svuda, pa i kod nas.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.