· · Komentara: 0
ZDRAVO

Značaj vitamina D za dečiji organizam: Koja količina je optimalna i kako se unosi?

Svakodnevno slušamo o važnosti vitamina D.

1609869341_Depositphotos_256929264_s-2019.jpg
Foto: Depozit

Vitamin D je veoma važan za zdravlje kostiju i jak imuni sistem. Često uopšte nismo svesni da deci fali ovaj vitamin.

Pročitajte još: Kako pomoći detetu da PREVAZIĐE STRAH od odvajanja od roditelja? Primenite savete

Tokom zimskih meseci, velika većina stanovništva je u deficitu vitamina D.

Vitamin D je najbolje dobiti prirodno - sunčevim zracima, ali kako je zima u toku, ovo nije moguće, pa svi oskudevamo sa ovim vitaminom.

Zbog čega je vitamin D važan?

Ovaj vitamin ima veliki broj benefita za decu, jednako kao i za odrasle.

Pročitajte još: PRVO PA MUŠKO: Jedite OVU NAMIRNICU pre začeća ako želite da dobijete SINA

Jača kosti. Kada govorite o zdravlju kostiju, sigurno odmah pomislite na kalcijum. Međutim, telo može da apsorbuje kalcijum samo ukoliko je u telu prisutna dovoljna količina vitamina D. Upravo zato, tokom rasta i razvoja kostiju je vrlo važno da dete ima dovoljnu količinu kalcijuma i vitamina D.

Nekada, ukoliko ta količina nije dovoljna, može doći do slabijeg razvija, pa kosti postanu krhke.

Jača imunitet. Vitamin D ima ključnu ulogu u jačanju imuniteta i u borbi protiv raznih infekcija, naročito respiratornih.

Sprečava razvoj bolesti. Mnoga istraživanja pokazala su da je ovaj vitamin veoma važan u sprečavanju razvoja kancera i srčanih bolesti.

Koliko vitamina D treba da unose deca?

Foto: Depozit

Američka akademija pedijatara ističe da je optimalna količina vitamina D na dnevnom nivou za decu mlađu od 12 meseci nekih 400 internacionalnih jedinica.

Pročitajte još: Živahnost i dobro raspoloženje važniji od kilograma

Za stariju decu i adolescente je to 600 internacionalnih jedinica.

Kada su bebe u pitanju, nemojte na svoju ruku davati suplemente vitamina D, već se konsultujte sa pedijatrom. Isto upozorenje važi i za decu, ali i za vas same.

Koji su najbolji izvori vitamina D?

Nažalost, mali broj namirnica je zapravo bogat ovim vitaminom. On se može u određenoj količini naći u lososu, manja količina u žumacetu, a i u nekim gljivama. Šolja čistog soka od pomorandže ima otprilike 142 internacionalne jedinice.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.