· · Komentari: 0

Simptomi nedostatka VITAMINA D3: Evo kada treba da se zabrinemo

Tokom zime se najviše govori o nedostatku vitamin D

1702037240_shutterstock_1695077803.jpg
Foto: Shutterstock

O nedostatku vitamina D čujemo prilično često, posebno tokom jesenje i zimske sezone, kada dani postaju kraći, a sunce ne izlazi iza oblaka.

Međutim, ne shvataju svi koliko ozbiljnih posledica nedostatak ovog vitamina može imati po telo.

Kakvu ulogu igra vitamin D u telu?

Vitamin D je građevinski blok naših kostiju, odgovoran za apsorpciju kalcijuma i fosfora u ćelijama. Takođe reguliše funkcionisanje kardiovaskularnog sistema i podržava naš nervni sistem. Dodatno, utvrđeno je da vitamin D3 ima antibakterijski efekat i stimuliše imuni sistem, pa telo ima povećanu otpornost na infekcije.

Koji su simptomi nedostatka vitamina D?

Mnogo se priča o nedostatku vitamina D, ali ne shvatamo uvek kakve posledice ima na naše blagostanje. Ispostavilo se da su umor, pospanost i depresija samo neki od simptoma nedostatka ovog sastojka u našem organizmu. LJudi koji se bore sa niskim nivoom D3 mogu takođe doživeti prekomerni gubitak kose i oslabljen imunitet.

Pored toga, nizak nivo D3 može doprineti sezonskom afektivnom poremećaju i često je povezan sa osećanjem preopterećenosti, tuge, anksioznosti i depresije.

Kako uzimati vitamin D?

Opšte je poznato da je izlaganje suncu najlakši način da se stimuliše proizvodnja vitamina D u telu, zbog čega smo posebno osetljivi na njegov nedostatak u mračnim zimskim mesecima. Da biste povećali proizvodnju D3 u telu, trebalo bi da provedete najmanje 20 minuta dnevno na suncu, što je prilično problematično zimi.

Ne znaju svi da ovaj vitamin možemo uzimati hranom. Losos, tunjevina, masni mlečni proizvodi, sardine, goveđa džigerica, ulje jetre bakalara i žumanca su bogati izvori vitamina D3.

Najefikasniji način da se nadoknadi nedostatak ovog vitamina je i dalje suplementacija. U zavisnosti od rezultata testova krvi, vitamin D bi trebalo da bude dopunjen sa 2.000 do 4.000 jedinica dnevno. Dodatak treba da se vrši nakon obroka bogatog mastima, kako bi se bolje apsorbovao.

BONUS VIDEO

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.