Oglas
· · Komentari: 0

Kako možete da popravite prvi utisak? Četiri koraka do boljeg predstavljanja

Prilika da se ostavi dobar prvi utisak može biti propuštena, ali uvek postoji šansa da se ona poboljša

1697357633_shutterstock_1443616958.jpg
Foto: Shutterstock
Oglas

Da li se osećate kao da ste (nenamerno) ostavili loš prvi utisak na nekoga? Ili imate poteškoća da se otvorite kada je u pitanju upoznavanje novih ljudi zbog niskog samopoštovanjaili anksioznosti?

Ništa nije izgubljeno. Prvi utisak je samo prvi utisak. Mora proći više vremena za mišljenje koje se zaista računa.

1. Shvatite da je početni utisak upravo to – početak.

Svi smo promenili mišljenje o nekome nakon što smo ga duže i bolje upoznali. Pomislite na kolegu za koga ste u početku mislili da je sjajan, ali onda ste radili na projektu sa njima i shvatili da su oni samo neko kome je potrebno više vremena da se otvori prema ljudima. Ako na prvi utisak gledamo kao na jedinstvenu priliku u kojoj možete samo pobediti ili uništiti, onda je lako naći izgovore da ne pokušavate da popravite taj utisak. Istina je često drugačija. U stvarnosti, mišljenja ljudi se stalno menjaju . Ne samo od dobrog ka gorem, već i od lošeg ka boljem.

Ako želite da vas neko upozna u istinskom svetlu, otvorite mu se. Pozovite osobu na ručak ili se dobrovoljno javite da joj pomognete. Dok posmatra vaše veštine i počne da zaista upoznaje vašu ličnost, njegovo mišljenje će se promeniti u skladu sa tim.

2. Ponovljene kratke interakcije su najbrži način za izgradnju poverenja

Studija sa Harvarda pokazala je da je obično potrebno osam uzastopnih pozitivnih susreta da bi se promenilo negativno mišljenje druge osobe o vama. Zato budite uporni i kladite se na dugoročno. Pored toga, kratki, predvidljivi kontakti povećavaju poverenje više od jednog produženog sastanka.

3. Jasno recite da ste možda pogrešno shvaćeni

Iskrenost može pomoći u smanjenju nesporazuma i promeni toka diskusije. Jednostavno recite: "Osećam se kao da se u početku nismo najbolje slagali. Mogu li da te odvedem na ručak?" Iskrenost može promeniti dinamiku bilo koje veze i u velikoj meri promeniti nečiju perspektivu.

Ako mislite da prvi sastanak nije bio najuspešniji, objasnite kako ste videli situaciju i proverite je sa drugom osobom. Priznajte šta je uticalo na ponašanje koje je moglo doprineti lažnom utisku. Ako vam je um bio opterećen porodičnim problemima, zbog kojih ste bili odsutni ili nervozni tokom sastanka, recite to.

4. Pitajte ih za savet – o bilo čemu

Prema Vhartonovom profesoru Adamu Grantu, traženje saveta je zaista mudra strategija na putu da postanete uticajni. Ovo je podržano studijom u kojoj su istraživači tražili od ljudi da pregovaraju o potencijalnoj prodaji komercijalnih nekretnina. Kada su prodavci pitali kupce za savet kako da ostvare svoje ciljeve, 42% je uspelo da postigne dogovor koji je usrećio obe strane.

- Traženje saveta podstaklo je veću saradnju i razmenu informacija, pretvarajući potencijalno teške pregovore u dobitne. Studije pokazuju da je traženje saveta jedan od najefikasnijih načina da se utiče na kolege, nadređene i podređene u industriji, finansijskim uslugama, osiguranju i farmaceutskoj industriji - piše Grant.

Dakle, ako se osećate kao da niste ostavili pozitivan prvi utisak, samo napred i pitajte drugu osobu za savet o nekom aspektu posla. Ovo će vam takođe omogućiti da se ponovo povežete sa tom osobom i ostavite novi, pozitivniji utisak. Psiholog Robert Čaldini kaže da traženjem saveta "ne dobijate dobru osnovu za interakciju". Savet se tada uvek može uzvratiti, kao i zahvalnost.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas