· · Number of comments: 0
zdravo

Ima čak 19 vitamina i minerala: Zbog čega KIKIRIKI treba da bude naša omiljena grickalica?

Kikiriki se smatra jednim od najboljih izvora biljnih proteina.

1636616811_peanut-g442c703b1_1280.jpg
Foto: Pixabay

Zdrave grickalice, poput kikirikija, su dobar način da udovoljimo želji za grickanjem dok radimo ili učimo, a da bude dobro za naš organizam.

Kikiriki nas zbog fine količine biljnih proteina održava zasićenim, pa je odličan izbor za sve one koji paze na ishranu.

Zašto je dobar kikiriki?

Bogat je i drugim hranljivim materijama i imaju status prave "superhrane". Pored proteina, porcija kikirikija sadrži 19 vitamina i minerala, od kojih se mnogi bore protiv srčanih bolesti (kao što su vitamin E, folna kiselina, niacin, magnezijum, vitamin B6, cink, bakar i kalijum), antioksidanse, mononezasićene i polinezasićene masti koje pomažu u smanjenju "lošeg" LDL holesterola i povećanju "dobrog" HDL holesterola i vlakana koja su zdrava za srce.

Pročitajte još: Voda sa limunom i medom je popularan napitak: Šta kažu naučne tvrdnje?

Pomažu u jačanju zdravlja srca

Studije su pokazale da oni koji redovno konzumiraju kikiriki imaju smanjen rizik od nastanka kardiovaskularnih bolesti. Studija iz 2017. koja je ispitala više od 200.000 učesnika pokazala je da je redovna konzumacija kikirikija povezana sa 15 posto smanjenim rizikom od bolesti srca.

Kikiriki i puter od kikirikija pomažu u sprečavanju pojave dijabetesa tipa 2

Studija iz 2016. sa Univerziteta Harvard pokazala je da zamena porcije životinjskih proteina porcijom biljnih proteina, poput kikirikija i putera od kikirikija, značajno smanjuje rizik od dijabetesa tipa 2. Druga značajna studija objavljena u časopisu Američkog medicinskog udruženja ranije je pokazala da konzumacija putera od kikirikija smanjuje rizik od dijabetesa tipa 2 za 21 odsto kod žena.

Pročitajte još: Zovu ih "SLATKIŠI PRIRODE": Zašto bi trebalo da više jedemo URME?

Mentalno zdravlje

Kikiriki ima visok nivo niacina i dobar je izvor vitamina E, dva hranljiva sastojka za koje se odavno zna da štite od Alchajmerove bolesti i kognitivnog pada u vezi sa godinama. Jedna studija je pokazala da je kod skoro 4.000 ljudi starijih od 65 godina niacin iz hrane usporio stopu kognitivnog pada. Druga studija je istakla da bi unos vitamina E mogao da odloži funkcionalni pad kod pacijenata sa Alchajmerovom bolešću, piše Real Simple,

 

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.