· · Komentara: 0
dobar imunitet

Detaljan spisak PRIRODNIH izvora VITAMINA: Jedno povrće sa liste sadrži skoro sve!

Obradujte telo vitaminima.

1625221726_vegetables-1085063_1920.jpg
FOTO: Piksabej

Svakodnevno slušamo i čitamo o unosu vitamina u organizam, pa je ponekad zamšena slika u glavi koji vitamin se dobija iz kog izvora.

Pripremili smo za vas jednostavnu listu vitamina uz izvore iz kojih se donijaju, kako biste mogli da organizujete unos neophodnih vitamina.

Pročitajte još: Evo kada TRNCI po telu mogu da ukazuju na opasna stanja!

Vitamin A

Dobar je za vid, kožu, kosti (posebno zube) i reproduktivne organe.

Izvor: Džigerica, jaja, mleko, šargarepa, bundeva, spanać, krompir.

Vitamin B1

Pomaže pretvaranju hrane u energiju i krucijalan je za održavanje nervnog sistema. 

Izvor: Svinjetina, soja, lubenica, paradajz, spanać.

Foto: Piksabej

Vitamin B2

Pomaže pretvaranju hrane u energiju i dobar je za kožu, kosu, krv i mozak.

Izvor: Mlečni proizvodi, meso, zeleno povrće, žitarice i školjke.

Vitamin B3

Pomaže pretvaranju hrane u energiju i krucijalan je za održavanje nervnog sistema. 

Izvor: Govedina, piletina, škampi, avokado, kikiriki, paradajz, spanać.

Vitamin B6

Pomaže u proizvodnji crvenih krvnih zrnaca, poboljšava san, apetit i raspoloženje.

Izvor: Piletina, tofu, banana, lubenica, riba, mahunarke.

Vitamin B7

Pomaže pretvaranju hrane u energiju i snižava nivo glukoze.

Izvor: Cela zrna, jaja, badem, zrna soje, ribe.

Foto: Piksabej

Vitamin B9

Pospešuje proizvodnju ćelija i sintezu DNK.

Izvor: spanać, mahunarke, lisnato povrće, leblebija, paradajz i špargla.

Vitamin B12

Pomaže u razgradnji masnih i amino kiselina i pospešuje proizvodnju crvenih krvnih zrnaca.

Izvor: Mlečni proizvodi, govedina, svinjetina, iznutrice, riba, jaja.

Vitamin C

Deluje kao antioksidans, pospešuje proizvodnju ćelija i poboljšava imuni sistem.

Izvor: voće i ceđeni voćni sokovi, biber, brokoli, paradajz, spanać.

Vitamin D

Ojačava i pomaže formiranju kostiju i zuba preko kalcijuma i fosfora.

Izvor: Žumance, masna riba, džigerica, izlaganje suncu.

Pročitajte još: OPREZ! Evo kako da izbegnete lažno esencijalno ulje: Jedan test rešava dilemu!

Vitamin E

Deluje antioksidans, stabilizuje membrane ćelija.

Izvor: Avokado, tofu, orašasti plodovi, semenke, celo zrno.

Kalijum

Razbija krvne ugruške i reguliše kalcijum u krvi.

Izvor: Brokoli, lisnato povrće, džigerica, prokelj.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUK

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.