· · Коментара: 0
ИСХРАНА

Да ли знате колико чаша ВОДЕ дневно треба да попије дете?

Истраживања показују и да многе мајке децу шаљу у школу без доручка, рачунајући да могу да издрже до прве ужине. Шта сада доручкују, када не иду у школу?

1606468794_Depositphotos_134908338_xl-2015.jpg
Фото: Депозитфото

Старији често прескачу доручак, журећи на посао, па им је први оброк само кафа.  Ипак, за малишане у развоју та навика може да буде погубна. Доручак је неприкосновен, јер им даје потребну дозу енергије на почетку дана, побољшава памћење, доприноси бољем расположењу и разумевању ствари у школи.

Деца и тинејџери који прескачу, односно одлажу први оброк имају лошије резултате на тестовима, а ужина никако није замена за доручак или ручак.

Прочитајте још: Да ли превише загрљаја може да РАЗМАЗИ ДЕЦУ? Како треба да се поставите

Згљени хидрати
Угљени хидрати у исхрани деце и младих требало би да буду заступљени са 50 до 60 процената, посебно код оних који се баве спортом.

Исхрана би увек требало да буде уравнотежена и разноврсна, а посебно у периоду развоја, јер је потребно много намирница да би се задовољиле све потребе организма. За нормално функционисање, важне су подједнако беланчевине, масти и угљени хидрати, као витамини и минерали.

Банана пред тренинг

Оброк богат угљеним хидратима требало би да се једе два до четири часа пре тренинга, док се ужина у виду банане препоручује сат времена пре физичке активности.

Ово правило важи и за одрасле професионалне спортисте, као и за рекреативце. Осим банане, намирнице које се лакше варе су житарице (мусли) или интегрални кекс.

Прочитајте још: Ово су најчешће лажи тинејџера


Направите детету занимљив доручак Фото: Пексел

Млеко и риба
Беланчевине би током дана требало да буду заступљене у јеловнику 10 до 15 одсто, јер су неопходне за раст и обнављање ткива. Најбољи извори су млеко и млечни производи, риба и јаја, а биљног порекла махунарке, житарице и семенке.

Прочитајте још: Колико ће ваше дете бити високо? Шта све треба да знате о РАСТУ ДЕЦЕ

Масти су важан извор енергије, а истовремено олакшавају и апсорпцију витамина топљивих у мастима - А, Д, Е и К. Од намирница су посебно вредни пуномасно млеко, сир, путер и свињска маст, као и течна уља, међу којима је најздравије хладно цеђено маслиново.

Ужина мора да буде хранљива

Витамини и минерали су од нарочитог значаја за имунолошки систем и целокупно здравље организма. Највише их има у воћу и поврћу, па је важно да их деца и млади уносе кроз пет оброка дневно. Хранљива ужина може да буде чаша свежег сока, комад воћа или чинија салате.

Прочитајте још: Погледајте због чега су ове фотографије расплакале милионе људи (ФОТО)

Течност је неопходна за добро функционисање ћелија. Важно је да најмлађи попију најмање пет великих чаша воде дневно. У супротном, могу осетити главобољу, поспаност и умор.

Када осете жеђ, значи да је организам већ дехидрирао, зато би требало да течност надокнађују благовремено. Појединци који немају изражену потребу за водом могу да пију млеко и природне воћне сокове.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.