· · Коментара: 0
исхрана

Они су нам неопходни: Ево у којим намирницама има највише ПРОТЕИНА

Протеини су градивни елементи неопходи за раст и регенерацију мишића, костију, лигамената и ткива. Такође, имају велики удео и у имунитету.

1609152011_Depositphotos_9096736_s-2019.jpg
Фото: Депосит

Колико нам је дневно потребно протеина?

Количина протеина која је потребна разликује се од особе до особе. Најлакше је одредити на основу телесне тежине. Помножите 0.9 грама са бројем килограма и добићете број који се односи на ваш идеални дневни унос протеина. 

Бело пилеће месо

Јаја
Јаја су одличан извор протеина, нарочито беланца код којих је холестерол врло низак а садржај протеина врло висок. Беланца такође имају врло низак садржај масти и уједно вас снабдевају есенцијалним аминокиселинама. 100 г беланца садржи 26 г протеина.

Бело месо садржи велику количину протеина. Здравије је од црвеног меса јер има виши садржај немасних протеина, а нижи ниво холестерола и масти. 100 г пилећег меса садржи чак 32 г протеина.

Прочитајте још: Стално сте УМОРНИ и само би нешто ГРИЦКАЛИ: Није тако безазлено као што се чини

Риба

Рбе као што су лосос, туна, пастрмка и сардина су добри извори протеина. Срчана обољења код људи су често узрокована недовољним уносом омега киселина. Садржај протеина у 100 г неке рибе: туна 24 г, лосос 20 г, халибут 46 г.

Фото: Пиxабаy

Пасуљ

Све врсте пасуља имају прилично висок садржај протеина. 100 г пасуља или соје садрже и до 12 г протеина.

Орашасти плодови

Орашасти производи као што су бадем, кикирики, индијски и бразилски орах спадају у високопротеинску храну. Извор су амино и омега - 3 масних киселина. Једина мана орашастих плодова је што имају висок садржај масти, па је зато потребно да се конзумирају умерено. Садржај протеина у 100 г орашастих плодова: ораси 33 г, бадеми 21 г, кикирики 8 г, семенке сунцокрета 6 г, ланено семе 5 г.

Фото: Депосит

Прочитајте још: Воћка која је чист дар природе: Семе грејпфрута помаже при лечењу неколико врста болести

Кукуруз шећерац
Ова намирница је врло богата протеинима и витаминима Б комплекса. фолна киселина и пантотенска киселина су такође битни састојци ове житарице. 100 г кукуруза шећерца садржи 4 г протеина.

Млечни производи

Млеко, јогурт, сир и кајмак су важни извори протеина. Садржај протеина у 100 г неких врста млечних производа: млеко 6 г, јогурт 6 г, пармезан 10 г, нискомасни швајцерски сир 8 г.

Банане

Једне од најздравијих воћки. 100 грама банана садржи 4 г протеина и због тога се ова намирница препоручује за доручак. Такође су богате калијумом.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.