· · Коментара: 0
здравље

Витамини који делују најбоље у БОРБИ СА СТРЕСОМ

Стрес може да доведе до бројних здравствених проблема, изазива напетост мишиц́а, бол, стомачне тегобе и проблеме са спавањем, утиче на крвни притисак, болести срца, гојазност и дијабетес.

1641386310_fresh-orange-juice-gf213d18a9_1280.jpg
Фото: Пиxабаy

Како бисмо спречили могуће проблеме узроковане стресом могли бисмо да променимо рутине у току дана и уносимо више витамина који могу да помогну у борби против стреса и анксиозности.

Витамини који позитивно делују на стрес

Витамин Б5

Такође познат као пантотенска киселина. Овај витамин игра улогу у производњи хормона надбубрежних жлезда и познат је као витамин "антистрес". Када је витамин Б5 присутан у адекватним количинама, он је у стању да смањи лучење кортизола, што помаже телу да се опорави. Такође, пантотенска киселина игра улогу са коензимом-А, који је укључен у синтезу неуротрансмитера, а то су епинефрин, серотонин и ацетилхолин, који утичу на когнитивне функције, памћење и расположење.

Прочитајте још: УРМЕ су "слаткиши природе": Четири важна разлога да их укључимо у исхрану

Витамин Б6

Ово је такође познато као пиридоксин који помаже у синтези хормона стреса, епинефрина и норепинефрина. То значи да када је тело под стресом, има мање Б6 за обављање других функција. Витамин Б6 је такође одличан за формирање неуротрансмитера, серотонина и допамина.

Витамин Ц

Овај витамин је познат по својствима за имунитет због високог садржаја антиоксиданата, али такође игра важну улогу код стреса. Када су наша тела под стресом, витамин Ц се природно смањује у телу.

Омега 3

Рибље уље је најбољи витамин када је у питању помоћ у превазилажењу упале у телу. Они су основа здравог нервног система и здравља мозга. Једно истраживање је показало да је унос омега-3 масних киселина (повезан са побољшаним расположењем и когницијом.

Прочитајте још: Лаванду за ЛАКУ НОЋ користио је и ТУТАНКАМОН: Овај чај гарантује мирне снове

Цинк

Цинк је одличан додатак који је повезан са побољшаним имунитетом, отпорношћу на инфекције, побољшаном енергијом и смањеним умором. Цинк се природно налази у храни богатој протеинима, посебно у говедини, пилетини и морским плодовима.

Витамин Б-12

Витамин Б-12 се сматра једним од најбољих суплемената за побољшање расположења и управљање стресом. Утиче на ослобађање хормона ендорфине, који заправо чине да се осећате боље и подстиче смирено и еуфорично ментално стање. Природни извори витамина Б-12 укључују говедину, јаја, сир и шкољке.

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.