· · Number of comments: 0
zdravlje

Vitamini koji deluju najbolje u BORBI SA STRESOM

Stres može da dovede do brojnih zdravstvenih problema, izaziva napetost mišića, bol, stomačne tegobe i probleme sa spavanjem, utiče na krvni pritisak, bolesti srca, gojaznost i dijabetes.

1641386310_fresh-orange-juice-gf213d18a9_1280.jpg
Foto: Pixabay

Kako bismo sprečili moguće probleme uzrokovane stresom mogli bismo da promenimo rutine u toku dana i unosimo više vitamina koji mogu da pomognu u borbi protiv stresa i anksioznosti.

Vitamini koji pozitivno deluju na stres

Vitamin B5

Takođe poznat kao pantotenska kiselina. Ovaj vitamin igra ulogu u proizvodnji hormona nadbubrežnih žlezda i poznat je kao vitamin "antistres". Kada je vitamin B5 prisutan u adekvatnim količinama, on je u stanju da smanji lučenje kortizola, što pomaže telu da se oporavi. Takođe, pantotenska kiselina igra ulogu sa koenzimom-A, koji je uključen u sintezu neurotransmitera, a to su epinefrin, serotonin i acetilholin, koji utiču na kognitivne funkcije, pamćenje i raspoloženje.

Pročitajte još: URME su "slatkiši prirode": Četiri važna razloga da ih uključimo u ishranu

Vitamin B6

Ovo je takođe poznato kao piridoksin koji pomaže u sintezi hormona stresa, epinefrina i norepinefrina. To znači da kada je telo pod stresom, ima manje B6 za obavljanje drugih funkcija. Vitamin B6 je takođe odličan za formiranje neurotransmitera, serotonina i dopamina.

Vitamin C

Ovaj vitamin je poznat po svojstvima za imunitet zbog visokog sadržaja antioksidanata, ali takođe igra važnu ulogu kod stresa. Kada su naša tela pod stresom, vitamin C se prirodno smanjuje u telu.

Omega 3

Riblje ulje je najbolji vitamin kada je u pitanju pomoć u prevazilaženju upale u telu. Oni su osnova zdravog nervnog sistema i zdravlja mozga. Jedno istraživanje je pokazalo da je unos omega-3 masnih kiselina (povezan sa poboljšanim raspoloženjem i kognicijom.

Pročitajte još: Lavandu za LAKU NOĆ koristio je i TUTANKAMON: Ovaj čaj garantuje mirne snove

Cink

Cink je odličan dodatak koji je povezan sa poboljšanim imunitetom, otpornošću na infekcije, poboljšanom energijom i smanjenim umorom. Cink se prirodno nalazi u hrani bogatoj proteinima, posebno u govedini, piletini i morskim plodovima.

Vitamin B-12

Vitamin B-12 se smatra jednim od najboljih suplemenata za poboljšanje raspoloženja i upravljanje stresom. Utiče na oslobađanje hormona endorfine, koji zapravo čine da se osećate bolje i podstiče smireno i euforično mentalno stanje. Prirodni izvori vitamina B-12 uključuju govedinu, jaja, sir i školjke.

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.