· · Коментара: 0
вежбе за истезање

Избегните штету на шакама и згобовима услед прекомерног коришћења МОБИЛНОГ ТЕЛЕФОНА

Паметни телефони, рачунари и таблети учинили су чуда за продуктивност и повезивање. Али свакодневна употреба ових уређаја може проузроковати да правите понављајуће — и често незгодне — покрете руке и зглоба који понекад могу довести до болова или укочености

1652963657_hands-g6c568fdb8_640.jpg
Фото: Пиксабеј
Ако често користите паметни телефон, рачунар или таблет, важно је да ваше руке и зглобови буду флексибилни и јаки. Редовно истезање руку и зглобова може вам помоћи да смањите ризик од повреда и спречите или ублажите нелагодност.
 
 
Ево неколико једноставних истезања шаке и зглоба које можете испробати да ублажите бол: 

"Молитва" положај за истезање зглоба

Поставите дланове испред лица у положај „молитве“ док стежете подлактице и лактове заједно. Нежно раширите лактове и спустите руке према пупку док не осетите истезање у зглобовима. Поновите истезање неколико пута.

Истезање зглоба од длана до пода

Испружите једну руку испред себе, дланом окренутим према поду. Савијте зглоб тако да вам врхови прстију буду усмерени ка поду. Помоћу друге руке нежно повуците прсте према телу док не осетите истезање у горњем делу зглоба. Након што држите неколико секунди, поновите користећи другу руку/шаку. Поновите вежбу неколико пута на свакој страни.

Истезање зглоба од длана до плафона

Испружите једну руку испред себе, дланом окренутим према плафону. Савијте зглоб тако да вам врхови прстију буду усмерени ка поду. Помоћу друге руке нежно повуците прсте према телу док не осетите истезање на доњој страни зглоба. Након што држите неколико секунди, поновите користећи другу руку/шаку. Поновите вежбу неколико пута на свакој страни.
 

Кружни покрети зглоба

Док вам лактови додирују стране, испружите подлактице испред тела. Са длановима окренутим према поду, претварајте се да лабаво хватате управљач на бициклу. Померите зглобове неколико пута горе-доле, а затим неколико пута са стране на страну. Коначно, ротирајте зглобове у неколико кругова према спољашњој страни тела, а затим неколико кругова према унутрашњој страни тела.

Отварање и затварање дланова 

Док вам лактови додирују стране, испружите подлактице испред тела. Стисните песницу и задржите неколико секунди. Затим отворите руку, широко раширите прсте и задржите неколико секунди. Поновите истезање неколико пута. Ако имате бол у руци или зглобу који се временом погоршава, јак је, омета ваше свакодневне активности или не нестаје, требало би да посетите свог лекара. Бол у шаци или зглобу понекад може бити знак озбиљнијег проблема, као што је прелом, тендонитис, артритис или синдром карпалног тунела.
 
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

 

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.