· · Komentara: 0
vežbe za istezanje

Izbegnite štetu na šakama i zgobovima usled prekomernog korišćenja MOBILNOG TELEFONA

Pametni telefoni, računari i tableti učinili su čuda za produktivnost i povezivanje. Ali svakodnevna upotreba ovih uređaja može prouzrokovati da pravite ponavljajuće — i često nezgodne — pokrete ruke i zgloba koji ponekad mogu dovesti do bolova ili ukočenosti

1652963657_hands-g6c568fdb8_640.jpg
Foto: Piksabej
Ako često koristite pametni telefon, računar ili tablet, važno je da vaše ruke i zglobovi budu fleksibilni i jaki. Redovno istezanje ruku i zglobova može vam pomoći da smanjite rizik od povreda i sprečite ili ublažite nelagodnost.
 
 
Evo nekoliko jednostavnih istezanja šake i zgloba koje možete isprobati da ublažite bol: 

"Molitva" položaj za istezanje zgloba

Postavite dlanove ispred lica u položaj „molitve“ dok stežete podlaktice i laktove zajedno. Nežno raširite laktove i spustite ruke prema pupku dok ne osetite istezanje u zglobovima. Ponovite istezanje nekoliko puta.

Istezanje zgloba od dlana do poda

Ispružite jednu ruku ispred sebe, dlanom okrenutim prema podu. Savijte zglob tako da vam vrhovi prstiju budu usmereni ka podu. Pomoću druge ruke nežno povucite prste prema telu dok ne osetite istezanje u gornjem delu zgloba. Nakon što držite nekoliko sekundi, ponovite koristeći drugu ruku/šaku. Ponovite vežbu nekoliko puta na svakoj strani.

Istezanje zgloba od dlana do plafona

Ispružite jednu ruku ispred sebe, dlanom okrenutim prema plafonu. Savijte zglob tako da vam vrhovi prstiju budu usmereni ka podu. Pomoću druge ruke nežno povucite prste prema telu dok ne osetite istezanje na donjoj strani zgloba. Nakon što držite nekoliko sekundi, ponovite koristeći drugu ruku/šaku. Ponovite vežbu nekoliko puta na svakoj strani.
 

Kružni pokreti zgloba

Dok vam laktovi dodiruju strane, ispružite podlaktice ispred tela. Sa dlanovima okrenutim prema podu, pretvarajte se da labavo hvatate upravljač na biciklu. Pomerite zglobove nekoliko puta gore-dole, a zatim nekoliko puta sa strane na stranu. Konačno, rotirajte zglobove u nekoliko krugova prema spoljašnjoj strani tela, a zatim nekoliko krugova prema unutrašnjoj strani tela.

Otvaranje i zatvaranje dlanova 

Dok vam laktovi dodiruju strane, ispružite podlaktice ispred tela. Stisnite pesnicu i zadržite nekoliko sekundi. Zatim otvorite ruku, široko raširite prste i zadržite nekoliko sekundi. Ponovite istezanje nekoliko puta. Ako imate bol u ruci ili zglobu koji se vremenom pogoršava, jak je, ometa vaše svakodnevne aktivnosti ili ne nestaje, trebalo bi da posetite svog lekara. Bol u šaci ili zglobu ponekad može biti znak ozbiljnijeg problema, kao što je prelom, tendonitis, artritis ili sindrom karpalnog tunela.
 
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

 

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.