· · Коментара: 0

Која је веза између хране и можданих функција: Ове намирнице позитивно делују на размишљање

Намирнице које су изразито добре за људски организам, због чега је пожељно да их што више користимо у својој исхрани.

1634800803_Depositphotos_74995319_S.jpg
Фото: Депосит

Годинама се већ прича о тзв. суперхрани. О њима се редовно прича на интернету, а посебно често их помињу инфлуенсери. Мада људи некад претерују када им приписују готово магичне моћи, већина нутрициониста је сагласна да су дате намирнице здраве, али и добре за наш мозак.

Др Ума Најду је професорка са Харварда која се бави нутритивном психијатријом, облашћу психијатрије која проучава утицај хране на наш мозак и ментално здравље. Веза између хране и можданих функција одавно је утврђена. Научници су, на пример, успели да открију да конзумирање воћа, поврћа, интегралних житарица и незасићених масти помаже у превенцији Алцхајмерове болести. Храна богата антиоксидансима и са антиинфламаторним својством се показала као корисна за здравље мозга.

Прочитајте још: Истине и митови о здрављу: Ових ПЕТ намирница спречавају и разбијају КАМЕН У БУБРЕГУ

Које су онда намирнице идеалне за побољшање меморије и концентрације и јачање наших когнитивних способности? Др Најду је понудила неколико својих предлога, а њен први избор је црна чоколада. Она нам саветује да купимо црну чоколаду са 70% какаа, јер антиоксиданси и флаваноли које садржи какао штите наше мождане ћелије, док влакна у овој чоколади редукују појаву упала.

Здрава исхрана није једино што ће вам помоћи да сачувате своје ментално здравље и своје когнитивне способности.

Следећи фаворит др Најду је бобичасто воће јер је оно богато фитонутријентима, антиоксидансима и витаминима. Конзумирање различитих врста бобичастог воћа такође смањује симптоме анксиозности и ризик од јављања деменције. Куркума, зељаста биљка која се употребљава као зачин и често је део оброка индијске кухиње наводно чува когнитивне функције код старих људи и одржава их виталним. Др Најду препоручује да овај зачин комбинујете са бибером, јер тада има најбоље ефекте на наш организам.

Прочитајте још: ГРЕЈПФРУТ је здрав, али може имати НЕГАТИВНА дејства ако се узима са ОВИМ лековима

Следећа ставка са листе ове професорке са Харварда сигурно вас неће изненадити. У питању је, наравно, зелениш. Кељ, спанаћ, купус и друге сличне зелене намирнице поседују витамин Б, који је веома важан за правилно функционисање наших неуротрансмитера. Др Најду посебно истиче да људи треба да воде рачуна о здрављу својих црева, јер су она и те како важна за наш укупан осећај благостања, због чега она сматра да јогурт обавезно мора да буде део ваше дијете.

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.