· · Number of comments: 0
KONCEPT AUTOMOBIL

Mahnete rukom vozilo se otključa: "Reno morfoz" vozilo iz budućnosti

Odmenjuje vozača,menja dužinu, puni se bez kablova,komunicira sa drugim vozilima,čuva prirodu i stara se da putnicima bude udobno kao u dnevnoj sobi

011_RENAULT_MORPHOZ.jpg

Kako u majstorskoj radionici "Renoa" zamišljaju vozilo budućnosti?

Jedna od vizija predstavljena je "morfozom", nesvakidašnjim automobilom koji, kažu u "Renou" pomera granice. Konceptno vozilo "morfoz", naravno futurističkog dizajna sledi i jednu strategiju "Renoa" koju su u ovoj kompaniji nazvali "Life Flower" i koju čine pojedinačne "latice" od kojih svaka predstavlja po jednu fazu u životu pojedinca.

Pročitajte još: Nastavlja da postavlja trendove: Stigao novi "nisan džuk" krcat tehnologijama

Da pojednostavimo: Ovaj automobil je u suštini "drug na drumu". Priđete mu, on vas prepozna i pozdravi.,"nasmeši" vam se nizom svetlosnih efekata. Mahnete rukom vozilo se otključa...

Smestite se u kabinu i kažete da li da vas automobil sam vozi ili vi želite da upravljate. Naravno pogon je električni. I ovaj automobil ima mogućnost da otkloni najveću manu (trenutnu) elektromobila. Jer, ako vam 400 km dometa nije dovoljno jednostavno odete na za to predviđenu stanicu i tada vozilo koje ima "konfiguraciju siti" dužine 4,4 metra se samo transformiše u "konfiguraciju travel" dužine 4,8 metara. Usput promeni i bateriju pa dobijete domet od 700 kilometara... Širina i visina automobila ostaje ista.

Vratimo se kabini automobila

U središtu futurističkog upravljača ovog vozila se nalazi 10,2-inčni ekran koji prikazuje osnovne informacije o vožnji i sigurnosna upozorenja. Prostor iza upravljača naizgled je prazan, bez prave instrument table i ekrana multimedijalnog sistema. Na zahtev vozača - koji odlučuje i o spuštanju ekrana - kontrolna tabla se otvara kako bi se podigao ekran instrument table. Jedinstveni široki ekran prikazuje informacije o vožnji i multimedijalne sadržaje.

Ekran se može aktivirati nezavisno od toga da li upravljate vozilom ili je uključen autonomni način rada. Auto ima i funkciju za interakciju koja omogućava suvozaču, ali ne i vozaču koji je sve vreme okrenut prema putu, da se okrene naspram putnika na zadnjoj klupi kako bi razgovarali ili uživali u zajedničkim aktivnostima. Putnici zatim mogu da pristupe središnjoj konzoli smeštenoj između prednje i zadnje klupe i da uživaju u velikom ekranu kao kod kuće.

Pročitajte još: Pet kandidata za Auto godine u Srbiji 2020.

Konceptno vozilo nudi autonomnu vožnju trećeg nivoa, prema definicijama organizacije "SAE International". Poznat i pod nazivom "Bez pogleda - bez ruku", ovaj nivo autonomije omogućava vozaču da prepusti upravljanje vozilu u određenim situacijama i na saobraćajnicama na kojima je to dozvoljeno, na primer na autoputu ili u saobraćajnim gužvama.

Vozilo može samostalno da održava razmak od vozila ispred, zadržava vas u traci čak i u krivinama kao i da se pokreće i zaustavlja u saobraćajnim gužvama. Međutim, vozač mora biti spreman da preuzme kontrolu čim ga sistem upozori (u nekoliko sekundi). Na primer, u slučaju lošeg vremena ili izostanka oznaka na putu. Zbog toga upravljač vozila uvek ostaje na mestu, čak i kad se ekran instrument table u potpunosti spusti.

Autonomna vožnja trećeg nivoa omogućava vozaču da pomeri pogled sa puta i ruke sa upravljača nakon što prepusti upravljanje vozilu. Može da se služi multimedijalnim sistemom u vozilu kako bi diktirao e-poruku ili SMS, pregledao i koristio multimedijalne sadržaje itd.

Pročitajte još: Automobil koji nije na prodaju i NEMA CENU: Ima ih samo 4 na svetu, a onda se začulo REŽANJE "LJUTE MAŠINE" (FOTO)

Kada se steknu tehnološki i zakonski uslovi za široku primenu autonomnih sistema trećeg nivoa, moći ćemo da ih očekujemo u svim "Renoovim" vozilima. U međuvremenu će se sistemi za pomoć u vožnji, poput sistema za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama, poboljšati kroz povezivanje sa ostalim vozilima i infrastrukturom.

"Reno morfoz" nudi mogućnost bežičnog punjenja. Moguće ga je puniti kod kuće, na javnom parkingu ili prilikom vožnje na putevima sa infrastrukturom za bežično punjenje.

TEHNIČKI PODACI

Dužina:

  • 4,40 m (konfiguracija City)
  • 4,80 m (konfiguracija Travel)

Širina: 20 m

Visina: 1,55 m

Međuosovinski razmak:

  • 2,73 m (konfiguracija City)
  • 2,93 m (konfiguracija Travel)

Motor: električni motor

Baterije:

  • 40 kWh (konfiguracija City)
  • 90 kWh (konfiguracija Travel)

Snaga:

  • 100 kW (konfiguracija City)
  • 160 kW (konfiguracija Travel)

Punjenje: statičko i dinamičko

Pogonski točkovi: prednji

Mreža u vozilu: 5G

Povezivanje sa infrastrukturom: Wi-Fi G5

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.