· · Komentara: 0
LEGENDE

SVI su ga ŽELELI, a onaj ko ga je IMAO bio je KRALJ ASFALTA

"Ford kortina" je sedamdesetih bio sinonim za uspešnog muškarca, a do danas ih je malo ostalo u originalnom stanju.

1603873476_fordkortinapiksabej.jpg
Foto: Piksabej

Okrugla svetla, metalne obloge i drvena sedišta nisu jedina zaostavština ovog britanskog automobila. U svetu je od 1962. do 1982. godine prodato 4,3 automobila čuvenog modela "Cortina", većina u Velikoj Britaniji.

Pročitajte još: Zvali su ga žaba, ružno pače, koza, a mi smo mu tepali SPAČEK (Foto/Video)

Uspeh na trkama
Tokom šezdesetih i sedamdesetih "Ford Cortina Lotus" je bio izuzetno uspešan trkački automobil. Standardna "kortina" nije se koristila za trke.

Verzija Cortina rađena je i za Južnu Koreju od 1968. i to je bio prvi automobil koji je Hyundai proizvodio.

Bio je najprodavaniji auto sedamdesetih godina!

Dakle, ovo je bio najprodavaniji automobil u Britaniji sedamdesetih godina. Nastao je sa ciljem da se napravi porodični automobil koji će trošiti malo i imati veliki prtljažnik, da bude pobednik na trkama i ponos muškaraca zavodnika. Uspeli su u tome - postao je legenda.

Pročitajete još: VOZI, sigurno te NEĆE OSTAVITI na PUTU! Ove reči se mogu reći SAMO za JEDAN AUTO (FOTO)

Bio je sinonim za trke, porodicu, zavodnika...
Lepo očuvan Foto: Wikipedia

Spajanjem britanskog i nemačkoj Forda u jedan Ford Europe koji postoji do danas krajem šezdesetih godina 20. veka stvorilo je "monstruma" koji je ujedinio nemački Taunus i britansku Cortine. Tako se pojavila fabrička oznaka TC1. Automobil je za različita tržišta imao male stilske izmene, a prodavao se. čak, i u Pakistanu.

Ime je dobio po mondenskoj skijalištu.

Automobil je dobio ime po italijanskom mondenskom skijalištu Kortina D'Ampeco i gde su 1956. godine održane Olimpijske igre.

Pročitajte još: Bio je RUŽAN, svi su mu se smejali, ali danas KOLEKCIONARI ne pitaju KOLIKO KOŠTA

Koliko je "kortina" bila popularna i poželjna najbolje svedoči najlepši i najelegantniji maneken SFRJ Đorđe Pavlov koji je dobio nadimak Đoka Kortina po automobilu kojim je jezdio po prestoničkim ulicama.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Slikano za časopis pensioner. Cortina kao mladi pensioner. Da je Cortina biti lako Cortina bi bio svako.

A post shared by Djordje Cortina (@djordjecortina) on

Pročitajete još: VOZI, sigurno te NEĆE OSTAVITI na PUTU! Ove reči se mogu reći SAMO za JEDAN AUTO (FOTO)

"Kortina" je glumila i u nekoliko filmova i spotova. Legendarna žuta "kortina" je praktično predstavljena u spotu "Useless"grupe "Dipeš Mod".

Spot "Useless" Foto: Youtube/ screenshot Depeche Mode

Pročitajte još: Od DISKO auta je svima ZASTAJAO DAH: Stavite slušalice! (VIDEO)

Pošto je "kortina" bila sklona koroziji do danas nije sačuvano mnogo automobila u originalnom, pa čak ni u restauriranom stanju.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.