· · Komentara: 0
DIJETA PO MERI SVIH

Pirinač dijeta postala SVETSKI HIT: Prođite kroz tri faze, rešite se KILOGRAMA i lošeg holesterola

Ova neobična dijeta zasnovana je na visokom nivou složenih ugljenih hidrata, niskim nivoom masti i natrijuma

1614645186_Depositphotos_189281952_s-2019.jpg
Foto: Depositphotos

Ako ste u potrazi za „idealnom“ dijetom za višak kilograma i visok krvni pritisak, rešenje je efikasna dijeta sa pirinčem. Ova neobična dijeta sa visokim nivoom složenih ugljenih hidrata, niskim nivoom masti i natrijuma će vam pomoći i da izgubite na težini ali da i vrednosti krvnog pritiska dovedete u normalu. 

Prva faza ove dijete traje jednu sedmicu i prvi dan treba da jedete žitarice i voće, a ostalih šest dana da dodajete povrće i mahunarke, integralni hleb i nemasne mlečne proizvode.

Cilj dijete je smanjenje prevelikog unosa slane hrane i one koja sadrži visok procenat natrijuma.

Tvorac dijete
Dijetu je napravio Valter Kepmner, naučnik i doktor sa Djuk Univerziteta, davne 1939. godine. Smatraju ga ocem moderne terapije ishranom a neka od dobro poznatih, svetskih imena kao što su Natan Pritkin, Din Orniš, Kaldvel Eselstajn, su razrađivali svoje, sada veoma popularne, sisteme ishrane na temelju dijete sa pirinčem.

Ishrana je bazirana na hrani sa visokim procentom vlakana i ugljenih hidrata poput voća, povrća, žitarica i mahunarke. Da bi dijeta bila što uspešnija potrebno je i izbaciti skoro sve mlečne proizvode iz ishrane.

Pročitajte još: Umor, nestabilna težina, problemi sa zdravljem: Šta sve ukazuje na to da se malo krećemo?

Faze dijete

Prva faza ove dijete traje jednu sedmicu i prvi dan treba da jedete žitarice i voće, a ostalih šest dana da dodajete povrće i mahunarke, integralni hleb i nemasne mlečne proizvode. U toku prve faze dijete sa pirinčem možete jesti četiri grupe namirnica, skrob, voće, povrće i mlečne proizvode.  U ovoj fazi ne smete da jedete hranu bogatu proteinima, kao što je riba i piletina, ali ove namirnice već posle sedam dana možete ubaciti u ishranu.

U toku dana ne bi trebalo da unesete više od 1.000 kalorija, 22 gr masti, 5.5 gr zasićenih masti i od 500 do 1.000 mg natrijuma i od 0 do 100 mg holesterola.

Pročitajte još: Tri razloga zašto je vaš PRVI DEJT bio i POSLEDNJI

Tokom druge faze dijete možete povećati unos dnevnih kalorija do 1.200 dok ne dostignete željenu težinu. Prvi dan svake sedmice počinjete voćem i pirinčem a narednih dana uključujte povrće i nemasne mlečne proizvode.

Porcija obroka
Kada je skrob u pitanju porcija je 1/3 šolje kuvanog pirinča ili pola šolje kuvane integralne testenine ili kriška hleba. Jednu porciju voća predstavlja pola banane ili jedan komad voća srednje veličine ili jedna šolja narezanog voća. Jedna porcija povrća je jedna šolja nekuvanog ili pola šolje kuvanog povrća. Mlečnu porciju predstavlja jedna šolja mleka ili jedna šolja jogurta ili pola šolje svežeg mladog sira.

Jedan dan u sedmici, po vašem izboru, uključujete ribu ili organska jaja, kao izvor proteina. U ovoj fazi je dozvoljeno unositi malo više soli nego u prvoj fazi.

Pročitajte još: Anđelka Jelić upozorava kako prepoznati TOKSIČNU vezu, a kako se suprotstaviti NASILNIKU

Treća faza je faza održavanja i u tom periodu dnevni unos kalorija može biti 1.500, a vi nastavljate da jedete po istom planu. Takođe, tokom poslednje faze nema potrebe za danima kada jedete samo žitarice i voće a imate i veću slobodu za izbor proteina.

Primer dnevnog jelovnika

Za doručak možet pojesti jednu porciju skroba po vašem izboru, voće i neki od dozvoljenih mlečnih proizvoda sa nula posto masti.

Za ručak se preporučuju tri porcije skroba po vašem izboru, tri male porcije povrća i jedna voćka. Za večeru ponoviti sve ono što ste jeli za ručak.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.