· · Komentara: 0
rešenje

Sedam načina da zaustavimo NAPAD PANIKE i pomognemo sebi

Napadi panike su iznenadni i intenzivni naleti straha ili anksioznosti. Snažni su i imaju fizičke i emocionalne simptome.

1631705775_Depositphotos_233308598_s-2019.jpg
Foto: Deposit

Mnogi ljudi sa napadima panike mogu imati poteškoće sa disanjem, obilno se znoje, drhte i osećaju kako im srce lupa. Neki ljudi će takođe doživeti bol u grudima i osećaj odvojenosti od stvarnosti ili sebe tokom napada panike, pa mogu da pomisle da imaju srčani udar.

Kako da zaustavimo napad panike?

Postoje načini pomoću kojih možete da se smirite strah i dovedete sami sebe u stanje mira.

Duboko disanje

Duboko disanje može da smanji simptome panike.  Usredsredite se na duboko udisanje i izdah kroz usta, osećajući kako vam vazduh polako ispunjava grudi i stomak. Udišite vazduh četiri sekunde, zadržite sekundu, a zatim idišite takođe četiri sekunde, piše Healthline.

Pročitajte još: Počnite dan jednom stabljikom celera i uživaćete gledajući se u ogledalo

Shvatite da imate napad panike

Shvatajući da umesto srčanog udara imate napad panike, imaćete na umu da je to privremeno, da će da prođe i da ste dobro.

Zatvorite oči

Neki napadi panike dolaze od okidača koji vas obuzmu. Ako ste u užurbanom okruženju sa puno stimulusa, ovo može da podstakne napad panike. Da biste smanjili spoljašnje uticaje, zatvorite oči tokom napada panike. Ovo će da vas fokusira samo na disanje i smirivanje.

Vežbajte svesnost

Svesnost može da vam pomogne da shvatite šta vas okružuje. Usredsredite se na osnovne fizičke osećaje koje poznajete, poput nogu na zemlju ili osećanja teksture farmerki na rukama. Ovo će da vam pomogne da se usredsredite.

Pročitajte još: PET RAZLOGA zbog kojih svako jutro treba da pojedete 4 NATOPLJENA badema

Pronađite objekat fokusa

Nekim ljudima je od pomoći da pronađu jedan predmet na koji će da usredsrede svu svoju pažnju tokom napada panike. Odaberite jedan objekat na jasnom mestu i svesno zabeležite sve što je moguće o njemu.

Koristite tehnike opuštanja mišića

Slično dubokom disanju, tehnike opuštanja mišića mogu da vam pomognu u zaustavljanju napada panike. Svesno opuštajte jedan po jedan mišić, počevši od nečeg jednostavnog, poput prstiju u ruci.

Zamislite svoje srećno mesto

Koje mesto za opuštanje možete da smislite? Zamislite sebe tamo i pokušajte da se fokusirate na detalje što je više moguće. Ovo mesto bi trebalo da bude tiho, mirno i opuštajuće.

 

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.