· · Komentara: 0
DEPRESIJA

Ako NE JEDETE OVU HRANU dosta su velike šanse da ćete biti DEPRESIVNI!

Novo istraživanje pokazalo

1607258623_Depositphotos_407797948_s-2019.jpg
Foto: Depozit

Već dugo znamo da nam masna hrana povećava holesterol i time povećava rizik prerane smrti zbog srčanog ili moždanog udara. To nije baš u potpunosti tačno i dogma da je mast tako loša jedan je od uzroka rastućeg broja osoba koje pate od depresije.

Analize objavljene u Journal of Psychiatry and Neuroscience nalaze da su niske vrednosti holesterola potencijalno uzrokovane neadekvatnom količinom masti u ishrani, povezane sa dubokom depresijom i suicidnim mislima. Nizak holesterol povećava rizik od samoubistva kod depresivnih ljudi za 112 posto.

Pročitajte još: Kako se osloboditi zavisnosti od ŠEĆERA?

Jedna teorija kaže da je to zato jer je mozak sastavljen od 60 posto masti, a oko 25 posto telesnog holesterola nalazi se u mozgu.

Mozak ne može optimalno funkcionisati bez dovoljno masne hrane.

Neke su studije pokazale da vrlo nizak holesterol utiče na sintetisanje i prenos neurotransmitera serotonina. Naravno, nećete sada početi naglo da jedete hamburgere, pržene krompiriće ili puno maslaca da bi povećali unos masti u organizam.

Pročitajte još: Četiri porcije povrća za zdrav pankreas: Evo menija!

Umesto toga, potrebno je da se usredsredite na prave masti u razumnim količinama koje imaju korist za mentalno zdravlje. Oko 25 do 35 posto dnevnih kalorija trebalo bi biti od masti.

Najbolje masti
Najbolje masti su omega 3 masne kiseline koje su visoko koncentrirane u mozgu i povezane sa povišenim nivoima dobrog HDL holesterola. Nedostatak omega 3 masnih kiselina povezan je sa promenama raspoloženja i depresijom. 

Dobri izvori su masna riba kao tuna, losos, haringa, srdela i bakalar, meso i mleko travom hranjenih životinja, jaja i semenke. Hrana bogata monozasićenim mastima kao avokado, bademi i maslinovo ulje isto se vežu uz povećanje vrednosti dobrog holesterola HDL i poboljšanje kognitivnih funkcija, prenosi.

Pročitajte još: TRI SAVETA nutricioniste za jačanje imuniteta tokom pandemije KORONA VIRUSA

Zasićene i trans-masti povezuju se s većim rizikom od depresije. Veća konzumacija visokokvalitetnih masti nije ključ do sreće za svakoga. I nizak holesterol i depresija mogu da budu uzrokovani drugim faktorima i mogu da znače i nekakvu prikrivenu bolest, ili nedostatak nekakvih drugih hranjivih materija, uzimanja određenih lekova ili genetsku rezistenciju na holesterol iz hrane.

Svaki slučaj je individualan i možda ga nije moguće promeniti ishranom.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.