· · Komentara: 0
savet

Pet znakova koji upućuju na nedostatak sna, a koje ne bi trebalo da zanemarujemo

Nedostatak sna deluje na organzam i više nego što se misli, od fizičkog do psihičkog zdravlja

1659517251_alarm-clock-ge7fcab303_1280.jpg
Foto: Ata images

U toliko aktivnoj svakodnevnici osećamo da ukoliko smanjimo količinu sna možemo više stvari da uradimo. Ipak, san bi trebalo da bude prednost.

San od najmanje sedam sati je vitalni pokretač svakog fiziološkog sistema u ljudskom telu. Kada smo neispavani, što je prema istraživanjima više od jedne trećine odraslih, naše zdravlje i blagostanje pate na bezbroj načina.

Pročitajte još: Kako biste vi reagovali? Žena doživela IZNENAĐENJE kada je na prozoru ugledala NJEGA prilikom buđenja (VIDEO)

Znakovi da vam treba više sna

Manjak lepog raspoloženja

Spavanje i emocionalno zdravlje su duboko povezani. Prema statističkim podacima sa Harvardske medicinske škole, pacijenti sa anksioznošću i depresijom češće prijavljuju hroničnu nesanicu. Čak i kratkoročni, delimični gubitak sna može negativno da utiče na raspoloženje.

- Ako ste neispavani, podložniji ste nervozi, razdražljivosti i mogućnošću da se nosite sa stresom - kaže dr Loren Hejl, profesor na programu javnog zdravlja na Univerzitetu Stonibruk, piše Real Simple.

Opadanje produktivnosti

Hronična deprivacija sna može negativno da utiče na naše sposobnosti da rasuđujemo, fokusiramo se, pa čak i pronalazimo prave reči da opišemo jednostavne stvari. Često verujemo da je apsolutno neophodno da ostanemo budan do kasno završavajući posao ili učenje, ali ispostavilo se da je prekid rada na vreme da biste dobro naspavali generalno najbolji način za poboljšanje produktivnosti i performansi u celini.

Vaša težina varira

Velika studija Visconsin Sleep Cohort pokazala je da ljudi koji spavaju manje od šest sati svake noći imaju veću verovatnoću da budu gojazni. Ova grupa pokazuje smanjene nivoe hormona leptina koji suzbija apetit, zajedno sa povišenim nivoima hormona grelina koji stimuliše glad. Kada smo preumorni, češće posežemo za više grickalica.

Pročitajte još: Zbog ovoga se BRŽE GOJITE: JUTARNJE NAVIKE zbog kojih dobijate na kilaži

Loše stanje kože

Crvene, natečene oči, tamni podočnjaci jedan su od pokazatelja da malo spavate. Čak i male količine nedostatka sna mogu da utiču na vaš izgled.

Postajete pospani tokom dana

Ovo je jedan od znakova nedostatka sna koji je poprilično očigledan. Osećaj iscrpljenosti tokom dana je velika crvena zastava da ne spavate dovoljno.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

 

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.