· · Коментари: 0
Хибриди

Тројка из Штутгарта весник новог електричног пролећа (Фото)

„Мерцедес“ увећао своју породицу „плаг-ин“ модела који на тржиште стижу почетком 2021.

eq-mercedes-4.jpg

Када највеће компаније из света ауто-индустрије уђу у трку електричних и хибридних возила онда је јасно да ће ново доба, у коме ћемо заборавити на бензинске и дизел моторе, стићи веома брзо.

Тако ће већ следећег пролећа из Штутгарта на тржиште доћи три нова "плаг-ин" модела аутомобила са којима је „Мерцедес“ увећао своју породицу под новим брендом „И-Кју пауер“ (EQ Power).
То су модели „ЦЛА 250 е купе“, „ЦЛА 250 е шутинг брејк“  и „ГЛА 250 е,“

За нова компактна „EQ Power" возила, у првом плану су (електрични) уживање у вожњи и погодност за свакодневну употребу. Ово показују и истакнуте карактеристике модела попут електричног домета од 71 до 79 километара, снага електромотора од 75 КВ, снага мотора од 160 КВ, обртни момент 450 нм, систем пуњења наизменичном струјом до 7,4 КВЧ, систем за пуњење једносмерном струјом до 24 КВЧ...    

Возила која припадају „Мерцеде-Бенц“ породици компактних возила поседују попречно монтиране моторе. Компактна хибридна вучна глава развијена је за“ 8Г-ДЦТ“ мењач са двоструким квачилом који следи исте техничке принципе као и одговарајућа компонента на возилима са уздужно уграђеним мотором. У питању је синхрони мотор са сталном побудом у виду унутрашњег ротора. Статор је уграђен у кућиште погонског склопа, док је влажна спојница са малим степеном губитака интегрисана у ротор мотора. Хлађење статора и ротора у складу са потребом омогућава максималне снаге мотора и сталан излаз снаге и обртног момента без икаквих потешкоћа. 

Прочитајте још: Овај ауто памти речи, покрете, додире...Неки пут није лоше ни кад вам “заигра мечка“ (Фото)

По први пут у „Мерцедес-Бенц“ возилима, мотор са унутрашњим сагоревањем покреће електромотор  - компактни хибриди немају засебни 12-волтни стартер/покретач.

Електрични мотор постиже снагу од 75 КВ. Заједно са четвороцилиндарским мотором запремине 1,33 литара, производи се снага од 160 КВ (218 КС) и обртни моменат од 450 Нм. Захваљујући  електричном мотору, ова возила реагују на убрзање веома брзо и испоручују импресивне перформансе: на пример, код модела „А250 е“ за убрзање за 0 до 100 км/ч је потребно 6.6 секунди, док је максимална брзина 235 км/ч. 

Литијум-јонска батерија високог напона са максималним капацитетом од приближно 15.6 КВ користи се као складиште електричне енергије. Нови компактни модели могу се пунити наизменичном или једносмерном струјом. Одговарајућа утичница налази се на десном бочном зиду возила. То значи да се компактни плуг-ин хибрид модели могу пунити на „волбоксу“  пуњачу снаге 7.4 КВ са наизменичном струјом (АЦ) у року од 1 х 45 минута од 10-100  одсто. За једносмерно (ДЦ) пуњење на 24 КВ, батерија се може напунити од 10-80 одсто за око 25 минута.

Батерије се производе у, компанији која је у потпуном власништву“ Дајмлера“. Високо-напонска батерија је водено хлађена и тежи приближно 150 кг. 

Фото: Промо

Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.