· · Коментари: 0
ТРЕНИНГ

Већина вас је ишла на тренинг у ПОГРЕШНО ВРЕМЕ: Ово је ИДЕАЛНИ ДЕО ДАНА за вежбање

За вежбање и одржавање добре кондиције свако бира време које му највише одговара. Међутим, има и оних којима је мрско да вежбе раде ујутру, па их померају за поподневне или вечерње сате.

Depositphotos_34486921_xl-2015.jpg
Фото: Депозитфото

Да ли је то исправно објашњава Ентони Хекни, професор на одељењу за вежбе и науку о спорту Универзитета Северне Каролине у Чапел Хилу:

Прочитајте још: Тренинг пре првог оброка ефикасније сагорева масноће, а ОВЕ ВЕЖБЕ ће вам помоћи у томе

- Иако може да се вежба у било које доба дана, најефикаснији је тренинг у јутарњим сатима - истиче Хекни.

Вежбање ујутру, посебно на празан стомак, најбољи је начин сагоревања ускладиштених масти. Ово време идеално је за мршављење, а и хормонски састав тела ујутру савршено подржава исти циљ. У организму је присутан повишен ниво кортизола и хормона раста. Тада се извлачи више енергије из масних резерви, што потенцијално може да помогне при губитку килограма.

Здрав доричак и вежбање
Ко вежба ујутру извлачи максимум и има мањи апетит током дана.

Истраживања показују да јутарњи вежбачи имају мањи апетит током дана, што такође помаже да се не таложе килограми. Зато, чак и ако мрзите рано буђење, убедите себе да је то веома важно.

Устјање у седам даје дану сат више и бољи одмор.

Ако почнете да вежбате у седам сати, имаћете осећај да сте се пробудили сат раније, јер ћете имати утисак да сте уштедели времена. Увече ће вас умор стићи сат раније , па ћете бити спремни да се довољно одморите и са лакоћом следећег јутра рано устанете.

- Јутарње вежбање смањује стрес, доводи до бољег менталног здравља и продуктивности током дана - каже овај стручњак.

Ко рано рани цео дан је одморан Фото: Депозит

Међутим, ако некоме не одговара овакав ритам, може да изабере вежбање након ручка, уз које ће такође постићи добре резултате.

- Ово време је добро јер сте већ појели два оброка, а када год једете ниво шећера у крви расте који је, у облику глукозе, потребан за напоре током вежбања - истиче стручњак.

Вежбање у подне
Вежбање између 13 и 16 часова, субјективно помера часовник вашег тела, као и током јутарњег тренинга. То практично значи да ћете, ако сте почели тренинг у 14 часова, имати осећај као да је 13 часова. И увече ће се умор јавити сат раније и благовремено вас одвести у кревет. Ујутру ћете се раније пробудити наспавани.

Осим тога, неке студије су показале да људско тело у фази мировања природно сагорева око 10 одсто више калорија у касним поподневним сатима, у односу на рано јутро и касну ноћ. Намеће се логичан закључак да ће уз нешто више физичке активности, макар то била само брза шетња, тело успети да потроши далеко више калорија.

Тело сагорева више калорија у поподневним часовима.

Постоје, међутим, особе које упражњавају само вечерње тренинге, када заврше све дневне обавезе. Када је реч о стручњацима, они нису јединствени поводом овог термина. Неки сматрају да вечерње вежбање узнемири организам, па особа тешко успева касније да утоне у сан. Чак тврде да вежбање између 19 и 22 часа утиче на организам тако да на починак одлазимо касније. Хекни се не слаже са тим.

Прочитајте још: ПЕТ разлога зашто је ТРЧАЊЕ добро за здравље

Истраживања показују да, све док не вежбате већ се само туширате и одмах одлазите у кревет, то не ремети ваш образац спавања. Или, ако упражњавате активности за ослобађање од стреса попут јоге, то доприноси бољем сну. Уколико се правилно бирају, ноћне вежбе не нарушавају сан.

Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.