· · Number of comments: 0
ТРЕНИНГ

Већина вас је ишла на тренинг у ПОГРЕШНО ВРЕМЕ: Ово је ИДЕАЛНИ ДЕО ДАНА за вежбање

За вежбање и одржавање добре кондиције свако бира време које му највише одговара. Међутим, има и оних којима је мрско да вежбе раде ујутру, па их померају за поподневне или вечерње сате.

Depositphotos_34486921_xl-2015.jpg
Фото: Депозитфото

Да ли је то исправно објашњава Ентони Хекни, професор на одељењу за вежбе и науку о спорту Универзитета Северне Каролине у Чапел Хилу:

Прочитајте још: Тренинг пре првог оброка ефикасније сагорева масноће, а ОВЕ ВЕЖБЕ ће вам помоћи у томе

- Иако може да се вежба у било које доба дана, најефикаснији је тренинг у јутарњим сатима - истиче Хекни.

Вежбање ујутру, посебно на празан стомак, најбољи је начин сагоревања ускладиштених масти. Ово време идеално је за мршављење, а и хормонски састав тела ујутру савршено подржава исти циљ. У организму је присутан повишен ниво кортизола и хормона раста. Тада се извлачи више енергије из масних резерви, што потенцијално може да помогне при губитку килограма.

Здрав доричак и вежбање
Ко вежба ујутру извлачи максимум и има мањи апетит током дана.

Истраживања показују да јутарњи вежбачи имају мањи апетит током дана, што такође помаже да се не таложе килограми. Зато, чак и ако мрзите рано буђење, убедите себе да је то веома важно.

Устјање у седам даје дану сат више и бољи одмор.

Ако почнете да вежбате у седам сати, имаћете осећај да сте се пробудили сат раније, јер ћете имати утисак да сте уштедели времена. Увече ће вас умор стићи сат раније , па ћете бити спремни да се довољно одморите и са лакоћом следећег јутра рано устанете.

- Јутарње вежбање смањује стрес, доводи до бољег менталног здравља и продуктивности током дана - каже овај стручњак.

Ко рано рани цео дан је одморан Фото: Депозит

Међутим, ако некоме не одговара овакав ритам, може да изабере вежбање након ручка, уз које ће такође постићи добре резултате.

- Ово време је добро јер сте већ појели два оброка, а када год једете ниво шећера у крви расте који је, у облику глукозе, потребан за напоре током вежбања - истиче стручњак.

Вежбање у подне
Вежбање између 13 и 16 часова, субјективно помера часовник вашег тела, као и током јутарњег тренинга. То практично значи да ћете, ако сте почели тренинг у 14 часова, имати осећај као да је 13 часова. И увече ће се умор јавити сат раније и благовремено вас одвести у кревет. Ујутру ћете се раније пробудити наспавани.

Осим тога, неке студије су показале да људско тело у фази мировања природно сагорева око 10 одсто више калорија у касним поподневним сатима, у односу на рано јутро и касну ноћ. Намеће се логичан закључак да ће уз нешто више физичке активности, макар то била само брза шетња, тело успети да потроши далеко више калорија.

Тело сагорева више калорија у поподневним часовима.

Постоје, међутим, особе које упражњавају само вечерње тренинге, када заврше све дневне обавезе. Када је реч о стручњацима, они нису јединствени поводом овог термина. Неки сматрају да вечерње вежбање узнемири организам, па особа тешко успева касније да утоне у сан. Чак тврде да вежбање између 19 и 22 часа утиче на организам тако да на починак одлазимо касније. Хекни се не слаже са тим.

Прочитајте још: ПЕТ разлога зашто је ТРЧАЊЕ добро за здравље

Истраживања показују да, све док не вежбате већ се само туширате и одмах одлазите у кревет, то не ремети ваш образац спавања. Или, ако упражњавате активности за ослобађање од стреса попут јоге, то доприноси бољем сну. Уколико се правилно бирају, ноћне вежбе не нарушавају сан.

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.