· · Коментара: 0
вежбање

ШЕЋЕР током тренинга: Да ли је неопходан

Годинама су била активна уверавања да калорије из слаткиша потпуно треба избегавати ако активно вежбате, али управо је супротно: уколико тренирате, шећер је обавезан на вашем менију.

1603961211_Depositphotos_66629203_s-2019.jpg

Особе које излазе из теретане са кесицом гумених бомбона или других слаткиша заиста имају легитимно оправдање за то.

Угљени хидрати и исхрана за тренинг

Вашем телу су потребни угљени хидрати као гориво за тренинг и као помоћ у опоравку након вежбања. Док би житарице од целог зрна, воће и поврће генерално требало да буду ваш избор, уколико тренирате, шећер је обавезан, односно угљени хидрати који се брже варе за што бољи учинак, али и одмор.

Прочитајте још: Ако се здраво храните и вежбате, не значи да радите ДОБРО СЕБИ: Ово су РАЗЛОЗИ

Прости угљени хидрати који се брзо варе налазе се у разној храни, укључујући житарице, хлеб, али и слаткише. Они се брзо трансформишу у глукозу, након чега тело све угљене хидрате третира исто, без обзира на то шта сте појели. У сваком случају, уколико тренирате, шећер се сматра обавезним елементом у исхрани.

Свакако, не треба ни да претерујете у његовом конзумирању. Амерички стручњаци наводе да је, уколико тренирају активно, мушкарцима дозвољено око 36 грама шећера дневно, што је 26 гумених медведића или једна калорична чоколадица. Дакле, шећер је обавезан, али у одређеној дози.

Фото: Депосит

Ако сте често у теретани

Уколико тренирате до 90 минута, требало би да узимате слаткише након тренинга, када тело користи шећер за враћање залиха угљених хидрата. Током напорног тренинга, тело користи и глукозу и гликоген, чије је обнављање залиха неопходно одмах након што се вежбање заврши, а то је могуће уз просте шећере.

Прочитајте још: Трчите! Овај вид рекреације ВРАЋА МЕНТАЛНУ СНАГУ

Када изложите тело физичком напору, долази до разбијања мишићног ткива, што је добро, јер након тога следи опоравак, а затим и раст мишића. Коришћењем простих угљених хидрата, односно одређене количине шећера у право време, то може да помогне при остваривању управо овог циља уколико тренирате.

Ако сте спортиста који ради на издржљивости

Тркачи и бициклисти би требало да носе гумене бомбоне или друге лако преносиве слаткише са собом и да их једу док вежбају, а не после. Током дужих тренинга, њима треба најмање 30 грама угљених хидрата по сату да би имали довољно шећера за свој организам.

Уопштени концепти су исти за спортисте који раде на издржљивости, али потребе су ипак мало другачије. Наиме, што се дуже раде високо интензивни тренинзи, вероватније је да ће се искористити све залихе енергије, тако да је шећер заиста обавезан у овом случају.

Прочитајте још: Не прескачите ИСТЕЗАЊЕ ПОСЛЕ ТРЕНИНГА: Помаже ваше ЗДРАВЉУ и ФОРМИ

Дакле, уколико тренинг траје око два сата, вежбате високим интензитетом или на високим температурама, шећер је обавезан како бисте обезбедили свом телу глукозу као гориво, а слаткиши су дефинитивно најзабавнији начин да то урадите.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.