· · Коментара: 0
ЗДРАВЉЕ

Јутарње вежбе смањују ризик за добијање РАКА - ево на који НАЧИН

Нова научна истраживања показала су нове резултате

1603180245_vezbanje.jpg
Фото: депоситпхотос

Према новом истраживању, вежбање ујутро, попут брзе шетње или вожње бициклом, могло би спречити настанак рака. Редовно вежбање, појачава телесну температуру, што помаже у сузбијању болести.

Прочитајте још: Не прескачите ИСТЕЗАЊЕ ПОСЛЕ ТРЕНИНГА: Помаже ваше ЗДРАВЉУ и ФОРМИ

Студија која је рађена на 2.800 људи, показала је да људи који су физички били активни између 8 и 10 сати ујутру, имају мању вераоватноћу да развију канцерогене ћелије, односно, смањују ризик од добијања рака простате или дојке.

- Време физичке активности утиче на рад хормона и мелатонина, као и на метаболизам хране. То објашњава ове резултате -  рекао је координатор студије Манолис Когевинас.

Наша тела производе мелатонин увече, а та хемикалија помаже у регулисању сна и утиче на многе функције у нашем организму, које су повезане са телесним циркадијанским ритмом.  Мелатонин такође зауставља ширење рака и познато је да касно вежбање успорава телесну производњу.

Прочитајте још: Ако размишљате о ХОРМОНСКОЈ терапији знајте да се пије до ОВЕ ГОДИНЕ

Фото: деспоситос

- Један од потенцијалних узрока рака је и поремећај ритма спавања, неусклађеност еколошких знакова попут уноса светлости и хране. Утврђено је да редовна физичка активност током целог живота, смањује ризик од добијања рака, Заштитни ефекат могао би бити, када се физичка активност обавља ујутру - додао је др Когевинас. Верује се да излагање вештачкој светлости и грицкалице касно увече, играју главну улогу у добијању рака.

Најновији налази су први који су утврдили везу између ризика и времена вежбања:

- Хормон се производи углавном током ноћи и са познатим антиканцерогеним својствима. Ови резултати, ако се потврде, могу побољшати тренутне препоруке о физичкој активности за превенцију рака. Оно што је јасно је да свако може смањити ризик од рака једноставно тако што ће бити умерено физички активан најмање 150 минута сваке недеље - закључио је доктор.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.