Oglas
· · Komentari: 1

Zašto u Srbiji NEĆE BITI VINJETA? Ministar saobraćaja pružio objašnjenje

Republika Srbija se strateški opredelila za sistem naplate putarine prema pređenom kilometru.

1618402862_putarina.jpg
Foto D. Dozet
Oglas

Jedna prvoaprilska šala podigla je veliku prašinu među vozačima.

Vest da Srbija probno uvodi naplatu putarine putem vinjeta, mnogi su dočekali sa radošću, ali je već istog dana stigao hladan tuš kada se saznalo da je u pitanju šala koju su nam povodom 1. aprila priredile kolege iz "Vrelih guma".

Ipak, i to je bilo dovoljno da se u komentarima na našem sajtu ponovo povede polemika na temu načina plaćanja putarine u Srbiji.

Oko toga se već duže vreme lome koplja.

Naime, vozačima koji često ili svakodnevno koriste auto-put opcija sa vinjetama bi više odgovarala, dok bi ta varijanta bila skuplja za one koji se retko voze auto-putem.

U prilog uvođenju vinjeta ide i činjenica da bi se na taj način izbegle gužve na naplatnim rampama, koje se stvaraju tokom leta i u vreme praznika.

Sa druge strane, država tvrdi da je naplata putarine na sadašnji način znatno efikasnija, a sistem pravedniji prema vozačima.

O ovoj temi, za B92.net govorio je i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Tomislav Momirović.

"Republika Srbija se strateški opredelila za sistem naplate putarine prema pređenom kilometru. Ovakav način plaćanja putarine se, prema važećim propisima EU, smatra najpravednijim sistemom naplate putarine, jer korisnik auto-puta plaća putarinu za pređeni broj kilometara", objašnjava Momirović.

Postoji više razloga zbog kojih se u Republici Srbiji primenjuje sistem naplate putarine prema pređenom kilometru.

Osim što se smatra pravednijim, on državi donosi i veće prihode za održavanje puteva.

Kako se navodi, prihod koji se ostvaruje naplatom putarine putem vinjeta nije dovoljan za kvalitetno održavanje auto-puteva, već su potrebne dodatne subvencije države za tu namenu.

Korišćenje vinjeta je pogodnije za vozače koji svakodnevno koriste auto-put, dok je za korisnike koji to čine povremeno ili vozače u tranzitu, ovaj sistem znatno skuplji i nepravedniji.

Ipak, neke države u okruženju, poput Bugarske, Mađarske, Slovenije i Austrije, prednost su dale vinjetama, dok se, na primer, u Hrvatskoj, Makedoniji i Grčkoj primenjuje model naplatnih rampi kao kod nas.

 

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas