· · Коментара: 0
ПРАКТИЧНО

Брзи тест који утврђује да ли вам недостаје ЈОД

Међу осам намирница које садрже највише јода, већина је јефтина и доступна.

1623242788_Depositphotos_81016036_xl-2015.jpg
Фото: Депозитфото

Надокнадити мањак овог важног елемента није тешко. Само укључите намирнице богате јодом - али немојте претеривати, јер вишак јода, такође, негативно утиче на здравље

Прочитајте још: РУСКИ лекар и научник ХРИСТО МЕРМЕСКИ открива револуционарни лек за НАЈТЕЖЕ БОЛЕСТИ (РЕЦЕПТ)

Јод је важан за децу и труднице

Унос јода пресудан је за правилно функционисање штитне жлезде. Највећу потребу за овим елементом имају деца и адолесценти, јер су хормони штитњаче одговорни за ментални и физички развој. Међутим, и за одрасле јод је веома важан. Супстанце које ствара штитна жлезда стимулишу репродуктивни систем, утичу на производњу полних хормона и способност зачећа.

Јод утиче на рад штитне жлезде.

Посебно је неопходан јод током трудноће - поготово у првом тромесечју, када се у ембриону стварају рудименти свих органа и формира нервни систем. Ако трудници недостаје јод, највероватније це се беба родити са знацима церебралне дисфункције. Такве бебе, често преурањене, имају заостајање у расту и неправилности у пропорцијама тела.

Прочитајте још: Револуционално откриће руских научника: Хељда је супер-фуд, а осим што успорава старење има и неверватне моћи!

Како јод утиче на здравље?

  • регулише метаболизам
  • позитивно утиче на рад срца
  • јача кости
  • учествује у развоју целија и ткива
  • стимулише обнављање ткива
  • нормализује функционисање нервног система
  • повећава отпорност на стрес, смањује нервну ексцитабилност
  • регулише производњу полних хормона
  • побољшава памћење и друге когнитивне функције
  • учествује у размени топлоте и одржавању потребне температуре људског тела
  • помаже организму да се носи са вирусним и бактеријским нападима
  • регулише апсорпцију одређених витамина
  • позитивно утиче на формирање фетуса у материци
  • помаже у снижавању холестерола у крви.

Симптоми мањка јода
- Оштећења мемориј.- Поспаност и инертност.- Општа слабост, апатија, умор.- Подложност прехладама.- Вишак килограма.- Раздражљивост, нарочито ујутру.- Репродуктивна дисфункција.

Пасуљ је најважнија намирница Фото: Депозит

 

Тест за утврђивање недостатака јода:

 

Увече, пре спавања, намочите памучни брисач раствором јода. На подлактицама нацртајте три линије: танку (око 1 мм), средњу (2 мм), дебелу (3 мм).

Прочитајте још: РУСКИ кардиолог Михајлович открива тајну дуговечности СРБИМА: Шест вежби за ЗДРАВУ КИЧМУ и у десетој деценији живота

Ујутру:

- Ако је само танка линија нестала - немате дефицит јода.

- Ако су нестале танка и средња линија - имате мање јода него што је потребно за организам.

- Све линије су нестале - имате велики недостатак јода.

Намирнице богате јодом

Јетра бакалара

Јетра бакалара првак је међу намирницама по количини јода: само 100 грама овог производа садржи 370 мкг јода, што је 3 пута више од дневне потребе.

Сушене морске алге

Морске алге су одличан извор антиоксиданата и минерала. Оне имају минималну количину калорија, али пуно јода. Иако његов садржај зависи од врсте алги, просечна цифра је 450 мкг на 100 г производа.

Печени кромпир

Најприступачнији начин добијања јода је печење кромпира. Један средњи кромпир садржи око 60 микрограма јода, што је једнако 40% дневне вредности. Међутим, важно је запамтити да се вецина супстанце налази у кори кромпира, зато нутриционисти препоручују да једете печени кромпир са љуском.

Најјефтинија храна богата јодом Фото: Депозит

Јефтина храна која садржи јод

Морска риба и морски плодови

Велика количина јода налази се у шкољкама, лигњама и шкампима (у 100 г деликатеса - 40 мкг јода), у свим врстама црвене рибе, скуши и харинги (од 100 до 300 мкг). Дагње садрже 140 мкг јода у 100 г производа, док јастог - око 100 мкг.

Прочитајте још: Путин на радном столу држи посебан КРИСТАЛ, а ево зашто се не одваја од њега

Брусница

Богате антиоксидантима, бобице бруснице одличан су извор јода. Најкорисније је оно воце које расте близу мора. Једна чаша свеже бруснице садржи до 600 мкг јода.

Храна која омета јод
- Соја- Семе лана- Сирови купус и броколи- Превише хлорисана вода.

Млеко

Једна шоља крављег млека садржи око 80 мкг јода. Али козије млеко је још корисније: у њему се налази 300 мкг јода.

Јаја (жуманце)

Баш као и кромпир, јаја су приступачна свакодневна храна која надокнађује недостатак јода у организму. Једно велико јаје садржи око 24 мкг супстанце, што је 16% од дневне норме.

Прочитајте још: Руска траварка НЕСТОРОВНА: Поштујте 8 једноставних правила и спречите развој МАЛИГНИХ БОЛЕСТИ

Пасуљ

У 100 г белог пасуља налази се 30 мкг јода. Иако је ово само 20% дневне потребе, чак и та количина це користити вашем здрављу.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.