· · Коментара: 0
добар имунитет

Детаљан списак ПРИРОДНИХ извора ВИТАМИНА: Једно поврће са листе садржи скоро све!

Обрадујте тело витаминима.

1625221726_vegetables-1085063_1920.jpg
ФОТО: Пиксабеј

Свакодневно слушамо и читамо о уносу витамина у организам, па је понекад замшена слика у глави који витамин се добија из ког извора.

Припремили смо за вас једноставну листу витамина уз изворе из којих се донијају, како бисте могли да организујете унос неопходних витамина.

Прочитајте још: Ево када ТРНЦИ по телу могу да указују на опасна стања!

Витамин А

Добар је за вид, кожу, кости (посебно зубе) и репродуктивне органе.

Извор: Џигерица, јаја, млеко, шаргарепа, бундева, спанаћ, кромпир.

Витамин Б1

Помаже претварању хране у енергију и круцијалан је за одржавање нервног система. 

Извор: Свињетина, соја, лубеница, парадајз, спанаћ.

Фото: Пиксабеј

Витамин Б2

Помаже претварању хране у енергију и добар је за кожу, косу, крв и мозак.

Извор: Млечни производи, месо, зелено поврће, житарице и шкољке.

Витамин Б3

Помаже претварању хране у енергију и круцијалан је за одржавање нервног система. 

Извор: Говедина, пилетина, шкампи, авокадо, кикирики, парадајз, спанаћ.

Витамин Б6

Помаже у производњи црвених крвних зрнаца, побољшава сан, апетит и расположење.

Извор: Пилетина, тофу, банана, лубеница, риба, махунарке.

Витамин Б7

Помаже претварању хране у енергију и снижава ниво глукозе.

Извор: Цела зрна, јаја, бадем, зрна соје, рибе.

Фото: Пиксабеј

Витамин Б9

Поспешује производњу ћелија и синтезу ДНК.

Извор: спанаћ, махунарке, лиснато поврће, леблебија, парадајз и шпаргла.

Витамин Б12

Помаже у разградњи масних и амино киселина и поспешује производњу црвених крвних зрнаца.

Извор: Млечни производи, говедина, свињетина, изнутрице, риба, јаја.

Витамин Ц

Делује као антиоксиданс, поспешује производњу ћелија и побољшава имуни систем.

Извор: воће и цеђени воћни сокови, бибер, броколи, парадајз, спанаћ.

Витамин Д

Ојачава и помаже формирању костију и зуба преко калцијума и фосфора.

Извор: Жуманце, масна риба, џигерица, излагање сунцу.

Прочитајте још: ОПРЕЗ! Ево како да избегнете лажно есенцијално уље: Један тест решава дилему!

Витамин Е

Делује антиоксиданс, стабилизује мембране ћелија.

Извор: Авокадо, тофу, орашасти плодови, семенке, цело зрно.

Калијум

Разбија крвне угрушке и регулише калцијум у крви.

Извор: Броколи, лиснато поврће, џигерица, прокељ.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУК

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.