· · Коментара: 0
храна

КИНОА има седам важних предности: Стара је хиљадама година и врло специфична

Киноа датира још пре 3.000 до 4.000 година, када су Инке у Јужној Америци схватиле да је семе погодно за људску исхрану

1650906846_quinoa-6341424_1280.jpg
Фото: Пиxабаy

Киноа није технички категорисана као житарица, већ као зрно псеудо житарица јер се не бере из траве житарица, него из високе лиснате биљке која је сродница спанаћа, цвекле и блитве. Она је заправо скробно семе са одличним предностима!

Здравствене предности киное

Не садржи глутен

Киноа не садржи глутен. Ако спадате у особе које су осетљиве на глутен одличан је додатак исхрани без глутена.

Прочитајте још: Намирнице које би требало да уврстимо за леп и здрав тен: Да ли се налазе на вашем тањиру?

Храна од целог зрна

Упркос томе што није житарица, киноа се и даље сматра целим зрном. Цела зрна, за разлику од рафинисаних житарица, остају нетакнута и не обрађују се. Нису лишене мекиња и клица богатих хранљивим материјама. Обезбеђују важне хранљиве материје попут влакана, витамина Б и минерала. Тако да, киноа је одличан начин да задовољите нутритивне потребе.

Протеини

Киноа је намирница са изузетно значајном количином протеина. Има 8 грама протеина по шољици. Сматра се комплетним протеином који садржи свих девет есенцијалних аминокиселина.

Влакна

Иако су све житарице добар извор влакана, највише ћете добити од киное. Једна шоља киное садржи 5 грама влакана, док парче хлеба од целог пшеничног хлеба има само 2 грама.

Биљни извор гвожђа

Гвожђе је минерал који је неопходан за правилно функционисање хемоглобина, који преноси кисеоник у крви до ћелија у целом телу. Осим тога, гвожђе је неопходно за функције као што су синтеза неуротрансмитера, регулација телесне температуре, активност ензима и енергетски метаболизам. Дневна препоручена количина гвожђа је између 8 и 18 милиграма, у зависности од старости и пола. Киноа је један од значајних биљних извора који обезбеђује око 3 милиграма гвожђа по шољици.

Прочитајте још: Користи које наше тело има од ВОДЕ СА ЛИМУНОМ: Зашто је ујутру посебно значајна?

Магнезијум

Магнезијум је електролит који помаже у опуштању крвних судова. Једна шоља киное обезбеђује 118 милиграма магнезијума или око 25% дневног препорученог уноса.

Манган

Киноа задовољава половину дневних потреба за манганом. Манган је антиоксидант, који помаже у одржавању здравих митохондрија током производње енергије и штити ћелије од оштећења слободних радикала. Такође је важан за развој костију и зарастање рана. Адекватан дневни унос мангана је постављен на 2,3 милиграма. Шоља киное има 1,2 милиграма мангана.

ПРАТИТЕ НАС НА ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.