· · Коментара: 0

Како спречити ЗАТВОР и НАДУТОСТ? Поред исхране још две ствари су кључне!

Исхрана и констипација су врло повезани, као и недостатак физичке активности и хидратације

1651256195_stomach-g98dbee656_640.jpg
Фото: Пиксабеј

Затвор и надутост се дешавају када не идете редовно у тоалет. Нормално то би требало да радите сваки дан, али због начина живота људи често имају проблема са затвором дананас. 

Прочитајте још: СПАВАЈТЕ ГОЛИ ЗА ДОБРО ЗДРАВЉЕ! Изненађујуће здравствене користи од одласка у кревет без пиџаме

Чим имате пражњење црева мање од 5 пута седмично, може се сматрати да имате неку врсту затвора. Постоје разни лекови за ове тегобе, али као и увек ми прибегавамо природним методама. 

И док постоје бројни медикаменти који нам могу помоћи да се решимо констипације, најздравија опција свакако је она природна. Зато вам откривамо како да промените дневни мени, а самим тим и спречите настанак затвора. Оно што би требало да убаците у вашу исхрану да спречите ове проблеме јесу: 

Јабуке и крушке

И крушке и јабуке садрже сорбитолом, те самим тим смањују тегобе које изазива затвор. Такође садрже пуно влакана који су круцијални за добро варење и спречавање затвора. 

Коштуњаво воће

Све што има кошпице од воћа има природне лаксативе у себи који помажу учесталијим пражњењем црева. Један од тих лаксатива је робитол који регулише нормалан рад црева. 

Суве шљиве 

Сви знамо да шљиве спречавају затвор и делују као природни лаксатив, било да су свеже или сушене. Међутим истраживања су показала да сушене садрже мало више влакана у себи, те су оне на првом месту. 

Семенке

Све семенке су пуне влакана, тако да ни са једнима нећете погрешити. На врху листе су свакако семенке лана које су најјефикације у борби против констипације. 

Хидратација

Трудите се да пијете што више воде и природних сокова, како би стално чистили и празнили црева. Хидратација је поред искрене и физичке активности кључна у борби против затвора. 

Физичка активност

Седење у једном положају и нередовна физичка активност може изазвати затвор, па макар се придржавали свих правила које смо навели у исхрани. Трудите се да бар практикујете одлазак у шетњу на пола сата дневно како би спречили тегобе затвора и надутости. 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

 

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.