· · Коментара: 0

Три начина да се смиримо када смо на ивици да заплачемо: Одагнајте лоше расположење

Плакање је природан и користан телесни процес који некада заиста може да буде од велике помоћи. Међутим, некада може да буде ослобађајуће, а у неким моментима поплава емоција прети да постане напад панике

1652772002_sea-2593344_1280.jpg
Фото: Пиxабаy

Плакање побољшава расположење ослобађањем ендорфина и окситоцина. Ендорфини и окситоцин су хемијски гласници у мозгу који сигнализирају умиривање емоционалног стреса у систему.

- Плакање је природно понашање за људе и могу постојати различити разлози зашто особа може да плаче више од других. Неки људи су осетљивији и емпатичнији од других, што може да их учини склонијим да плачу. Способност да се повежу са својим емоцијама и емоцијама других може да повећа вероватноц́у да ц́е особа да пусти сузу - каже Ђина Марие Гуарино, саветник за ментално здравље за Минд Бодy Греен.

Прочитајте још: Ова јела можете јести и у ВЕЧЕРЊИМ САТИМА, а да се НЕ УГОЈИТЕ: Чак су добра и за ваше здравље

Како да смиримо наглашене емоције?

Ако вам се чини да плач пак није контролисан, постоје ствари које можете да урадите да бисте смирили емоционално преплављивање и зауставите негативне емоције:

Препознајте када плач постаје бескористан

Плакање је здраво, али у тренуцима панике, управљање плакањем може да буде вид бриге о себи. 

- Ако осећате бол или панику, онда стрес који осец́ате може да преплави и узрокује да плач буде бескористан. Слушајте шта вам тело говори. Када плачемо, не реагују само наше очи. Наша црева, откуцаји срца, дисање и мишиц́и лица такође реагују. Ако вам број откуцаја срца расте или вам дисање постане отежано, онда сте можда превише преоптерец́ени да бисте наставили да плачете -  саветује Гуарино.

Прочитајте још: Доручак који ће вам дати енергију: Започните дан "бомбом протеина"

Промените окружење

Ако је плач изазван окидачем из околине, може да помогне да напустите то оркужење и пронађете мирније место.

Пробајте дисање од 10 секунди

Претерани плач доводи до напетости у телу, али Гуарино каже да је одличан начин да се ослободите те напетости и смирите своје емоције вежбама дисања од 10 секунди. Удахните 10 секунди, задржите три секунде и издахните 10 секунди. Понављајте ову вежбу све док не осетите да се ваше емоције смирују, а тело опушта.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.