· · Коментара: 0
исхрана

Шест витамина чувају здравље и УСПОРАВАЈУ СТАРЕЊЕ!

Јесте ли се икада запитале зашто неке старије жене изгледају млађе те су здравије у односу на њихове године?

1605776721_Depositphotos_48089661_s-2019.jpg
Фото: Депосит

Иако генетика и фактори животног стила одређују брзину старења, одређени витамини не само да успоравају процес већ и побољшавају целокупно здравље и благостање. Ево и који.

Витамин А

Неопходан за обнову и раст ћелија, унос одговарајућих количина овог витамина штити све органе. Он одржава опште здравље очију, смањујући ризик од развоја дегенерације макуле (чест узрок губитка вида код старијих особа) те помаже у борби против тамних колутова испод очију.

Прочитајте још: Зашто се ЗИМИ више разбољевамо?

Можете га наћи у кремама на бази ретинола, а када је реч о храни, следеће намирнице га садрже у изобиљу: спанаћ, броколи, кељ, зелена салата, мрква, бундева, диња, босиљак и оригано. Такође, поменути витамин улази у састав животињске и рибље јетре, јаја, млека и сира.

Фото: Депосит

Витамин Б

Витамин Ц
Он је снажни антиоксидант који смањује старење ћелија неутрализовањем слободних радикала. Поред тога, витамин Ц од суштинског је значаја за изградњу колагена, важног структуралног протеина коже који смањује боре и чину кожу чврстом и младоликом. Најбољи извори овог витамина су воће из породице цитруса, јагоде, брокули и паприке.

Има снажна анти-агинг својства те је од виталног значаја за функционисање органа. Он помаже у спречавању трошења мишића (што обично почиње у тридесетим годинама живота) те повећава стопу метаболизма што значи да брже сагоријева масти и успорава дебљање у старијој доби. Витамин Б побољшава концентрацију те спречава настанак заборавности којој су старије особе обично подложне.

Витамин Б3 побољшава способност коже да задржава хидратацију која се често губи у старијој доби. Најбољи извори Б витамина су пилетина, јаја, млеко, печурке, орашасти плодови и већина воћа и поврћа.

Прочитајте још: Списак намирница које су МЕЛЕМ за здравље плућа и дисајних путевева

Витамин Д

Он омогућује апсорпцију калцијума те је важан за здравље костију. Витамин Д спречава развој остеопеније и остеопорозе код жена у пост-менопаузи. Поред тога, има позитиван утицај и на имунитет.

Најбољи извор овог витамина је сунчева светлост, али га можете пронаћи и у масним врстама рибе (туњевина, скуша, лосос). Мање количине заступљене су у јајима, сиру и говеђој јетри. Можете га уносити и у виду суплемената, али је пре тога потребно да се посаветујете са фармацеутом или доктором.

Фото: Депосит

Витамин Е

Овај снажни антиоксидант штити мембране ћелија помажући кожи да задржи хидратацију чинећи је младоликом. Поред тога, истраживања показују да витамин Е штити и од кардио-васкуларних обољења: његова активност спречава оштећења која могу настати услед деловања слободних радикала те спречава настајање крвних угрушака.

Најбољи извори овог витамина су орашасти плодови, пшеничне клице, овас, авокадо, млечни производи и лиснато зелено поврће. Производи за негу коже углавном су обогаћени овим витамином.

Прочитајте још: Куркума и мед - народни антибиотик: Како се користе моћни природни заштитници организма?

Витамин К

Овај витамин помаже у одржавању јачине костију као и у смањењу тамних колутова испод очију. Најбољи извори витамина К су спанаћ, зелена салата, кељ, цвекла, прокељ, репа и нехидрогенизована биљна уља.

ПРАТИТЕ НАС НА ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.