· · Komentari: 0
Istraživanje

Proverite šta vozite: OVO su najsmrtonosniji automobili!

Najviše poginulih osoba se nalazilo u malim kolima, a najmanje u SUV vozilima pokazala su obimna istraživanja

golf.jpg
Foto:"Folksvagen"

Američki institut za bezbednost saobraćaja na auto-putevima (IIHS) na osnovu opsežnih istraživanja broja poginulih putnika u vozilu prema broju registracija na milion vozila i prema broju pređenih kilometara saopštio je koji su automobili, po kategoriji i vrsti, najbezbedniji, odnosno najsmrtonosniji.

"Lend rover evok" (Foto: "Lend Rover"

Prema očekivanjima mala vozila su i najmanje bezbedna. Tako je kod tih vozila zabeležena smrtnost od 82 osobe na milion registrovanih vozila dok kod vellikih terenskih vozila SUV strada 15 ljudi godišnje na milion registrovanih. Prosečno, u automobilima u SAD se godišnje na milion registrovanih vozila zabeleži 36 smrtnih slučajeva (ovo su podaci na osnovu prikupljanja činjenica za 2017.).

Pročitajte još: Sigurno postavljate POGREŠNA pitanja prilikom kupovine automobila: Evo šta bi trebalo PRVO DA PROVERITE (VIDEO)

Zanimljivo jer da je od svih vozila koja su obuhvaćena ovom studijom bilo i onih bez smrtnih slučajeva ali i onih koji su bili skoro dvostruko opasniji od proseka.

"Ford fiesta" (Foto:"Ford")

Vozila u kojima niko nije nastradao su "GMC jukon", "rendž rover evok", "leksus NX 200t", "porše kajen", koji su u kategorjiji SUV vozila, ali i "mercedes C-klas" i "folksvagen golf" koji su sedan odnosno hečbek vozila

Tri najlošija vozila po ovom kriterijumu su "ford fijesta" sa 141 smrtnim slučajem,, "hjundai aksent" sa 116 i "ševrolet sonik" sa 98 nastradalih osoba na milion registrovanih vozila.

Pročitajte još: Ako krenete u Grčku, MORATE IMATI OVAJ PAPIR, inače vas Makedonci vraćaju NAZAD

Jasno je, ovo je samo statistika i ne mora da znači da su neka vozila baš toliko bezbedna odnosno nebezbedna, ali u svakom slučaju ukazuje da velika vozila, kojih je sve više s obzirom na popularnost SUV automobila, će narednih godina biti sve prisutnija a da će mala vozila teško opstati u takvom društvu.

Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.