· · Komentari: 0
PLAN

"Hjundaji" pomera granice

Od "robo-taksija" do letećih automobila. Korejski gigant ulaže 51,8 milijardi dolara do 2025.

CES_Teaser_Press-Photo1.jpg

Kompanija "Hjundai motor" namerava da postane jedan od vodećih svetskih automobilskih proizvođača na polju razvoja i proizvodnje ekoloških vozila.

Pročitajte još: Treća kruna za "korsu" zbog izuzetnog odnosa cena - kvalitet

Trenutno, u svom asortimanu poseduje eko modele u svim segmentima, kao što su: "jonik", "sonara", "nekso", KONA (u varijantama hibrid, plag-in, electrik, zavisno od modela).

Od lansiranja prethodnog modela "jonik", 2016. godine, u svetu je prodato više od 60.000 vozila.

Ali, "Hyundai Motor company" najavljuje investiciju u visini oko 51.8 milijardi dolara, između 2020. i 2025. godine, u novi strateški plan, koji uključuje ulaganje u "full electric" i "fuel cell" automobile, autonomnu vožnju, leteće taksije i usluge mobilnosti.

Naziv tog plana je "Strategija 2025 ", koji ima za cilj da se "Hjundai" pozicionira u prva tri proizvođača baterija i "fuel cell" automobila, sa godišnjom prodajom od 670.000 električnih automobila, od kojih 560.000 "full electric" vozila i 110. 000 "fuel cell" automobila.

Cilj plana je da se elektrifikuje većina novih modela do 2030. godine, na ključnim tržištima, kao što su SAD, Evropa i Koreja, dok je na tržištima u razvoju poput Indije i Brazila taj plan pomeren na 2035. godinu.

Takođe, u planu je potpuna transformacija pametnih rešenja mobilnosti do 2025. godine, koja će se distribuirati na dva načina:

  • Uslugama mobilnosti, koje će se ogledati u personalizovanim uslugama i sadržajima integrisanim na jednoj platformi. U SAD "Hjundai" će testirati visok nivo autonomije vozila za usluge "car sharing" i "robotaksi". U Evropi kompanije će se prvo fokusirati na kompanije koje kombinuju proizvode i usluge. U Koreji, Aziji i Australiji Hjundai će prvenstveno biti partner lokalnim kompanijama koje se bave uslugama mobilnosti.

  • Putem uređaja za mobilnost, proizvodnja "Hjundaija" će se proširiti sa automobila na avio taksi, robotiku i druge uređaje za mobilnost. "Hjundai" se fokusira na razvoj letećih automobila, koji bi mogli postati komercijalizovani u skorijem periodu, pored najnaprednijih automobila sa autonomnim upravljanjem.

"Strategija 2025" bi trebalo da stvori profitabilnije poslovanje, sa tržnim udelom od 5,0 odsto u 2025. godini na globalnom tržištu, u odnosu na 4,0 odsto u 2018. godini.

- Planirano je proširenje operativne margine na 8,0 odsto u 2025 .godini, što je 2,5 odsto više u odnosu na prošlu godinu. Na ovaj način će se "Hyundai Motor Company" pozicionirati među najprofitabilnije proizvođače automobila na svetu, kaže se u saopštenju "Hjundaija Srbija" dostavljenog "Novostima".

Foto: Hjundai promo

"Hjundai Srbija" na domaćem tržištu može ponuditi sve tri verzije aktuelnog modela: "jonik elektrik", "jonik hibrid" i "jonik hibrid plag-in". Polovinom 2020. godine očekuje se dolazak modela "kona elektrik" na tržište Srbije.

Model "jonik" dobitnik je maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP testu. To je takođe prvi automobil u svetu koji može da ponudi tri opcije pogona: "hibrid", plag-in hibrid i potpuno električnu verziju.

"Hjundai kona" i "kona elektrik SUV" su zajedno ponele nagradu "North American Utility Vehicle of the Year" koju dodeljuje prestižni žiri udruženja specijalizovanih medija za automobilsku industriju "North American Car, Utility and Truck". Ovo je prvi put da "Hyundai CUV" model osvoji nagradu u kategoriji "compact utility vechile".

Prognoze i očekivanja ukazuju na dodatni porast potražnje eko vozila u narednom periodu, kako na globanom nivou, tako i na našem tržištu.

POSTAVILI BRZI PUNJAČ U BEOGRADU

"Hjundai Srbija" takođe ulaže napor u razvoj svesti o ekološkim vozilima na domaćem tržištu. U skladu sa tim, postavljen je brzi punjač za električna vozila ispred "Hjundai centra" u Ulici Milutina Milankovića koji je dostupan besplatno svim vlasnicima električnih i plag-in vozila.

Pročitajte još: Nemci kreću u novo osvajanje Japana

Model punjača je "Terra 54 EV Charger 50 KW" sa dva priključka "CCS-2 i AC", a proizvođač je ABB. Poseduje ulaz od 400 V / 112A / 77KW @ 50 Hz. Jednosmerna struja iznosi DC, 150 - 500V, a naizmenična 400 V.

Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.