· · Number of comments: 0

Šest metoda koje mogu da ublaže stres: Neke ne biste očekivali (FOTO)

Duboko disanje, joga i meditacija sada se smatraju nekim od odgovarajućih oblika upravljanja stresom. Ali da li ste razmišljali o tome da prirodni lek za ublažavanje stresa može biti i naklonost i nežnost koju pokazujete svom ljubimcu?

1669467537_62bfffe6d5e0bdcd33daada9c2597864c3fd2eed.jpg
Foto: Shutterstock

Ako želite da isprobate nešto drugačije i istovremeno efikasno, u nastavku vam predstavljamo neke jednostavne taktike koje ukroćuju stres i možete ih ponavljati čak i svakodnevno.

Abdominalno disanje

Kada smo preplavljeni stresom, naše disanje ne prati normalan ritam. Da biste povratili kontrolu, dovoljno je naglasiti disanje u predelu stomaka. Prema doktorima Univerziteta u Kembridžu, stručnjaka za upravljanje stresom, samo zamislite svoj stomak kao balon i trebalo bi da ga ispunite vazduhom pri svakom udisanju i ispustite vazduh pri svakom izdisaju.

Pročitajte još: Šest saveta kako da prevaziđete KRIZU SREDNJIH GODINA: Životni period koji zna biti veoma težak

Vežbanje i istezanje

Endorfini koji se oslobađaju tokom vežbanja smatraju se i prirodnim sredstvom za ublažavanje stresa i pojačivačem raspoloženja. Ako meditacija nije vaša stvar i više volite da trčite, onda biste mogli da osetite sve prednosti ovog hobija. Trčanje pomaže u koncentraciji i oslobađanju od stresne situacije, dok prema rečima dr. Darena Plejera, predavača na Univerzitetskom koledžu u Londonu, individualni sportovi pružaju priliku da budete sami sa svojim mislima.

Hladna voda

Zimsko plivanje u moru povezano je sa nižim nivoom stresa i većim osećajem blagostanja. Istraživanja su pokazala da oni koji plivaju u hladnoj vodi bolje percipiraju svoje zdravstveno stanje u poređenju sa onima koji su manje avanturistički raspoloženi. To je pođednako zbog oslobađanja endorfina, ali i smanjenja kortizola, hormona stresa. Ali doktori upozoravaju da hladni udari vode mogu biti opasni i za srce.

Zagrljaj sa ljubimcem

Pokazalo se da interakcija sa životinjama smanjuje nivoe kortizola, prema studiji Univerziteta Jork i Univerziteta Linkoln, pružajući emocionalnu podršku. Dakle, još jedan razlog više da pokažemo više ljubavi našim našim pahuljastim drugarima.

Pročitajte još: Proverite MOĆ ZAPAŽANJA: Da li možete da je uočite za 30 sekundi žabu među zelenim, žutim i ljubičastim lišćem (FOTO)

Tapkanje lica

Jeste li čuli za tapkanje? To je eksperimentalni metod lečenja, izmišljen 1990-ih, pod nazivom Tehnika emocionalne slobode (EFT). Prema njegovom kreatoru, Gariju Krejgu, tapkanje pomaže u balansiranju energije i smanjenju fizičkog i emocionalnog bola. Međutim, uprkos više od 100 studija koje su priznale prednosti, i dalje postoje ograničeni dokazi o efikasnosti metode.

Masaža stopala

Čak i ako ne možete sebi da priuštite luksuz i odete u spa centar, male masaže stopala mogu biti umirujuće. U refleksologiji, pritisak se primenjuje na određene tačke na stopalima pomoću palca i prstiju. Veruje se da na ovaj način možemo da se oslobodimo stresa.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.