· · Komentara: 0
SAVET

Ovu HRANU treba izbegavati za DORUČAK, a evo i zbog čega

Mnoge namirnice sa ovog spiska najčešće se jedu za doručak, iako ne bi trebalo.

1631609222_breakfast-hotel-1921530_1920.jpg
foto: Piksabej

Svi smo čuli za frazu koja počinje sa: "Doručak pojedi sam", a dalje glasi: "Ručak podeli s prijateljem, a večeru daj neprijatelju". Stoga je jasno da je upravo doručak najvažniji obrok tokom dana, pa ga zbog toga  ne treba preskakati.

Međutim, jako je važno šta ćemo prvo uneti u organizam kad se probudimo.

Pročitajte još: Tri namirnice koje NIKAKO ne treba jesti pre 10 SATI, jer utiču na liniju

Iako mnogi jedu kaše, peciva, voćni jogurt i slične stvari za doručak iz razloga što je to praktično rešenje, ove namirnice ipak nisu dobar izbor za prvi obrok.

Veoma je važno da doručak bude izbalansiran i da sadrži proteine i složene ugljene hidrate, a ne masti i šećer, koji sadrže peciva, voćni jigurti, i sl.

Pecivo

Pecivo sadrži energiju koja brzo uđe u krvotok, pa se isto tako brzo i potroši. Pored toga ima veoma malo nutritivnih vrednosti, a mnogo "praznih" kalorija. Sastojci u pekarskim proizvodima naglo će podići nivo šećera u organizmu, što će dovesti do pada energije u toku radnog dana. Stoga, umesto peciva za doručak izaberite hleb od celog zrna.

Musli ili ovsena kaša

Ovakva "minut" jela spadaju među najpopularniji izbor za doručak, što je i razumljivo. Međutim, musli i ovsene kaše često su prepune praznih kalorija i šećera, poput peciva. Takođe, mnogi proizvođači dodaju u ove proizvode glukozno-fruktozni sirup, što je znatno lošija opcija od belog šećera. Ukoliko ih konzumirate, zamenite ih s onim od celog zrna.

foto: Piksabej

Palačinke

Brašno od kojih se prave palačinke sadrži jednostavne ugljene hidrate koji izazivaju nagli rast i pad insulina. Stoga, umesto standardnih "belih" palačinki napravite one od heljdinog ili bademovog brašna, s dodatkom voća i meda.

Krofne

Ma koliko ukusno zvučalo, krofne za doručak su veoma loša ideja jer su prepune šećera i masti, i više će vam naneti štete nego što će vas usrećiti. Ako vam se traži mešto slatko za doručak, pravi izbor su babane - preslatke, a zdrave. Možete namazati krišku dvopeka biljnim puterom, i preko poređati kolutove banane.

foto: Piksabej

Voćni jogurt

Industrijski voćni jogurti su prepuni masti i šećera i nemaju mnogo hranljivih sastojaka. Zato radije napravite sami smuti kod kuće od običnog jogurta, banane i drugog sezonskog voća koje volite. U ovaj miks možete ubaciti i nekoliko kašika ovsenih pahuljica.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.