· · Komentara: 0
SAVET

Ukoliko ste često umorni i podložni raznim infekcijama, verovatno vam nedostaje OVAJ MINERAL

Važno je da ovaj mineral nadomestite kroz pravilnu ishranu.

1644047682_3ce7365b177dccb62cf2e0500f1d0f8bc7cfff58.jpg
Foto: Depozit

O fosforu se ne piše i ne govori toliko kao o kalcijumu, magnezijumu ili gvožđu, ali uz kalcijum je najzastupljeniji mineral u ljudskom telu. Fosfor je posebno važan za zdravlje celog organizma.

Apsorpcija vitamina, minerala i mnogih hranljivih materija iz hrane u velikoj meri zavisi od fosfora. Zato je neophodno osigurati da ga hrana koju redovno jedemo ima u dovoljnoj količini.

Pročitajte još: Za dobar početak dana: Napravite napitak pun MAGNEZIJUMA, od samo 4 SASTOJKA (RECEPT)

Fosfor ima važnu ulogu u energetskom metabolizmu, reguliše nivo hormona, a od toga u velikoj meri zavisi i nivo acido-bazne ravnoteže.

Pored toga, nedostatak fosfora može dovesti do primetnog kognitivnog oštećenja jer ovaj element utiče na funkciju mozga. 

U stvari, fosfor može biti u manjku kod vegana i vegetarijanaca jer se mineral nalazi u mesu i ribi. Međutim, fosfora ima i u namirnicama kao što su brokoli, kukuruz i mlečni proizvodi.

Brokoli

Brokoli je veoma zdrav proizvod koji je posebno pogodan za one koji su na dijeti ili jednostavno paze na svoju figuru. Činjenica je da ovo povrće sadrži veliku količinu vitamina (B grupe, E i C), a ima i puno vlakana. Bogat je magnezijumom i kalcijumom. Istovremeno, brokoli je siromašan kalorijama, ali je zato bogat fosforom.  Važno je da ga u ishranu uvrste oni koji ne jedu proizvode životinjskog porekla, kako bi nadomestili ovaj mineral.

Kukuruz

Mnoga zrna sadrže i velike količine fosfora u svom sastavu. Na primer, kukuruz, ovas i ječam su dobri izvori. Ovi proizvodi su, pored fosfora, korisni i za druge elemente koji su takođe neophodni organizmu. Savet je da obično pšenično brašno zamenite kukuruznim.

Mlečni proizvodi

Mleko, kefir, jogurti, sirevi - sve su to skladišta fosfora. Pritom, telo bolje apsorbuje fosfor ako se konzumira zajedno sa kalcijumom, a ove supstance ima mnogo u svim mlečnim proizvodima. Stoga, ako želite da povećate nivo fosfora, dodajte omiljeni mlečni proizvod u svoj meni.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.