· · Коментара: 0
ВИТКЕ

Одлична идеја за Ускрс: Кето дијета није гладовање, већ свежа исхрана!

Кето дијету људи махом користе да би смршали, јер важи за једну од ефикаснијих метода којом се веома брзо губе сувишни килограми.

1619168614_Depositphotos_334213782_xl-2015.jpg
Фото: Депозитфото

Тачно сто година стара, кето дијета настала је када је ендокринолог, др Хенри Гејлин, на годишњем заседању Америчке здравствене асоцијације истакао запажања о позитивном утицају терапеутског поста на епилептичне нападе.

Прочитајте још: Помаже код надутости, добар је за јетру, а може помоћи и при мршављењу...Зашто је још добро пити чај од маслачка?

Базира се на минималном уносу угљених хидрата, због чега се организам с временом преоријентише на коришћење масти да би функционисао. Ако у тело уносимо минималне количине шећера, односно глукозе која се налази у угљеним хидратима, масти у јетри прелазе у енеретске молекуле кетоне, па отуда име дијети.

Шта смете пити?
Од напитака конзумирајте воду, чашу црног вина дневно (по жељи, наравно), чај и кафу (али без шећера).
Тело само троши масти, а ви не гладујете!

Овакав режим исхране помаже у лечењу дијабетеса, побољшава менталне способности, ублажава тегобе дигестивног тракта, акне, смањује последице Алцхајмерове болести, мигрене, ЛДЛ холестерол па и висок притисак, повећавајући прилив енергије и проређујући епилептичне нападе. Такође, решава проблеме са надутошћу и гасовима, а обуздава апетит.

Ово није дијета за труднице, а јесте за дијабетичаре и струденте.

С друге стране, труднице би требало да избегавају ову дијету, а они који имају проблеме са хипертензијом да контролишу притисак током овог режима исхране. Могу се јавити и грчеви у мишићима, опстипација, “кето грип” (блага главобоља, вртоглавица, недостатак концентрације и мотивације и замор, који нестају након недељу дана), непријатан задах и блага дехидрација.

Прочитајте још: МАГИЧНА ароматизована водица са четири састојка: Освежите се. СКИНИТЕ ЦЕЛУЛИТ и килограме заувек (РЕЦЕПТ/ВИДЕО)

Основни постулати кето дијете могу вам постати и начин исхране до краја живота, али само уколико се не бавите тежим физичким пословима или спортовима.

Фото: Депозит

Пример јеловника
Доручак направите омлет са јајима и спанаћемРучајте морске плодове са авокадом, зачињене маслиновим уљем, а заВечера припремите прави мали гурмански ужитак: јагњетину са кељом, пармезаном и зеленом салатом.

Како да је спроводите? Најпре избаците из исхране све шећере и прерађене производе богате угљеним хидратима, а уместо њих једите сирову или што мање термички обрађену храну, из које би требало дневно да уносите 20 г сварљивих угљених хидрата и што више влакана.

Прочитајте још: Да ли сте пробали КЕФИР? Ево зашто га називају НАЈБОЉИМ ПРОБИОТИКОМ

Протеина би требало да уносите 1,5 г по килограму телесне масе, никако мање, да не би дошло до губитка мишићне масе. Масти додајте по потреби, у односу на то колико сте смањили унос угљених хидрата.

Заборавите шећер, једите што више свеже хране, јаја, када огладните узмите шака ораха.

Тако, на изгубљених 180 г угљених хидрата додајте 90 г масти. Немојте да ужинате осим ако стварно не осетите глад, а и тада поједите шаку орашастих плодова. Спавајте најмање седам сати, јер све мање од тога доводи до подизање нивоа шећера у крви и успорава процес мршављења. Из исхране избаците: све врсте житарица, слаткише, грицкалице, алкохол, кечап, мајонез, млеко, јогурт, сокове, месне прерађевине, махунарке, коренасто поврће, брашно.

Прочитајте још: ДЕТОКСИКАЦИЈА: Решите се кафе и освежите организам

Уместо тога једите: јаја, орашасте плодове, авокадо, бобичасто воће, различите семенке, зелено лиснато поврће, пачетину, пилетину, ћуретину, овчетину, јагњетину, јунетину, сланину, све врсте рибе, непрерађене сиреве, хладно цеђено маслиново уље, ланено, кокосово и уље од коштица грожђа, суве биљне зачине.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

КЛИКНИТЕ ЗА ВИШЕ ВЕСТИ
Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.