· · Number of comments: 0
ПРЕВЕНЦИЈА

Да ли патите од ИНСУЛИНСКЕ РЕЗИСТЕНЦИЈЕ? Ево да ли је ЛУБЕНИЦА добар избор за вас за летње освежење

Лубеница има прилично висок гликемијски индекс

1657840449_watermelon-g0ab611d9b_640.jpg
Фото: Пиxабаy

Сезона лубеница је у пуном јеку и дефинитивно је ово воће које нам највише прија током врелих летњих дана. Ипак, да ли је лубеница препоручљива људима који имају проблема са инсулинском резистенцијом и како она утиче на њихово здравље?

Прочитајте још: Свете биљке које ће вас штитити уколико их будете гајили у свом дворишту: Ове 4 биљке ће вам помоћи, а могу имати и лековито дејтво (ФОТО)

Усаставу лубенице доминирају угљени хидрати. Међутим, будући да лубеница садржи пуно воде, ни за угљене хидрате не остаје превише “простора”.

Тако у једној порцији од 100 грама свеже лубенице има 7,55 грама угљених хидрата и свега 30 калорија и око 6 грама шећера. Углавном су то шећери, и то прости, услед чега лубеница има прилично висок гликемијски индекс.

Прочитајте још: Тајна смисао која мења свест свакога од нас: Никола Тесла на потпуно другачији начин тумачио је "ОЧЕ НАШ"

Нутритивне вредности лубенице су:

  • Вода 91%
  • Угљени хидрати 7.5%

Добра вест је да се лубеница углавном једе у релативном малим количинама, због чега једном порцијом нећеш претерано да пореметиш ниво шећера у крви.

- Оно што је карактеристично је да свака порција лубенице, око 100  до 300 грама има релативно мало угљених хидрата. Овде заправо говоримо о ГО (гликемијском оптерећењу), који је много битнији фактор од гликемијског индеxа. Гликемијско оптерећење се израчунава на основу ГИ и величине порције. Тако да, док се држите мањих порција, можете потпуно без бриге појести лубеницу, али је јако битно контролисати се у порцији - објашава нутриционисткиња Марија Милановић.

Прочитајте још: Сви знамо шта значи када вас СВРБИ ЛЕВИ ДЛАН, али да ли знате шта значи када засврбе други делови тела

Како објашњава ова нутриционисткиња, баланс је кључан.

Тако да је мој одговор да ли лубеница може код ИР, одговор је да, али у малој порцији, без претеривања и преједања. Такође, пре бих препоручила и дијабетичарима да изаберу мање сладак део, односно да избегну срце, дакле да бирају делове ближе кори, јер су они мање зрели - навела је на Инстаграму Марија Милановић.

Бонус видео:

 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.