· · Number of comments: 0
PREVENCIJA

Da li patite od INSULINSKE REZISTENCIJE? Evo da li je LUBENICA dobar izbor za vas za letnje osveženje

Lubenica ima prilično visok glikemijski indeks

1657840449_watermelon-g0ab611d9b_640.jpg
Foto: Pixabay

Sezona lubenica je u punom jeku i definitivno je ovo voće koje nam najviše prija tokom vrelih letnjih dana. Ipak, da li je lubenica preporučljiva ljudima koji imaju problema sa insulinskom rezistencijom i kako ona utiče na njihovo zdravlje?

Pročitajte još: Svete biljke koje će vas štititi ukoliko ih budete gajili u svom dvorištu: Ove 4 biljke će vam pomoći, a mogu imati i lekovito dejtvo (FOTO)

Usastavu lubenice dominiraju ugljeni hidrati. Međutim, budući da lubenica sadrži puno vode, ni za ugljene hidrate ne ostaje previše “prostora”.

Tako u jednoj porciji od 100 grama sveže lubenice ima 7,55 grama ugljenih hidrata i svega 30 kalorija i oko 6 grama šećera. Uglavnom su to šećeri, i to prosti, usled čega lubenica ima prilično visok glikemijski indeks.

Pročitajte još: Tajna smisao koja menja svest svakoga od nas: Nikola Tesla na potpuno drugačiji način tumačio je "OČE NAŠ"

Nutritivne vrednosti lubenice su:

  • Voda 91%
  • Ugljeni hidrati 7.5%

Dobra vest je da se lubenica uglavnom jede u relativnom malim količinama, zbog čega jednom porcijom nećeš preterano da poremetiš nivo šećera u krvi.

- Ono što je karakteristično je da svaka porcija lubenice, oko 100  do 300 grama ima relativno malo ugljenih hidrata. Ovde zapravo govorimo o GO (glikemijskom opterećenju), koji je mnogo bitniji faktor od glikemijskog indexa. Glikemijsko opterećenje se izračunava na osnovu GI i veličine porcije. Tako da, dok se držite manjih porcija, možete potpuno bez brige pojesti lubenicu, ali je jako bitno kontrolisati se u porciji - objašava nutricionistkinja Marija Milanović.

Pročitajte još: Svi znamo šta znači kada vas SVRBI LEVI DLAN, ali da li znate šta znači kada zasvrbe drugi delovi tela

Kako objašnjava ova nutricionistkinja, balans je ključan.

Tako da je moj odgovor da li lubenica može kod IR, odgovor je da, ali u maloj porciji, bez preterivanja i prejedanja. Takođe, pre bih preporučila i dijabetičarima da izaberu manje sladak deo, odnosno da izbegnu srce, dakle da biraju delove bliže kori, jer su oni manje zreli - navela je na Instagramu Marija Milanović.

Bonus video:

 

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.