· · Komentara: 0
trening

KAKO DA SMRŠATE? Ne pravite OVIH 5 GREŠAKA, i sve će ići mnogo lakše!

Vežbanje, zdravija hrana i smanjivanje unosa kalorija u teoriji bi trebalo da dovedu do gubitka težine, ali ne mora uvek tako da bude.

1627996858_Depositphotos_70480137_s-2019.jpg
Foto: Deposit

Sportski nutricionista Dejvid Stač za "The Sun" je rekao da postoje neki razlozi zbog kojih mnogi možda ne postižu željene rezultate.

Vežbanje i rezultati

Loš izbor hrane

- Mogli biste neumorno da vežbate u teretani, ali ako svoje telo ne hranite pravim kalorijama, nećete videti rezultate. Naravno, redovno vežbanje pomaže u mršavljenju, ali zdrava ishrana je veliki aspekt koji podržava vaše ciljeve i biće od velike pomoći u postizanju rezultata koje pokušavate da postignete.

Pročitajte još: Crveno lice nakon treninga, da li treba da se zabrinemo?

Ako se borite s izborom zdravih namirnica, Dejvid predlaže da potražite zdrave dodatke ishrani. Savetovao je da potražite one koji kombinuju bitne sastojke za sagorevanje masti i poboljšanje performansi, za ubrzanje metabolizma, smanjenje gladi i povećanje energije.

Teški treninzi

Društvene mreže trenutno su prepune ljudi koji pokazuju kako izvode vežbe u teretani pa zbog toga mnogi osećaju pritisak. Međutim, Dejvid kaže da greška može biti i ta da previše vežbate u teretani.

- Naravno da vežbanje pomaže i da je odlično biti aktivan, ali ako nakon vežbanja ne možete da se pomerite i nemate volje niti da napravite nešto za jelo, vrlo je verovatno da radite previše i prestrogo. Ono što radimo u teretani samo je mali deo postizanja rezultata, a istraživanja su pokazala da, ako "gurate svoje telo" preko limita, to će usporiti vašu uštedu energije. Zapamtite, rezultati se ne događaju preko noći, a pametan trening daleko je važniji od 'ubitačnog i krvavog - objašnjava.

Pročitajte još: Zašto HODANJE deluje kao MEDITACIJA?

Nedovoljno sna

David je rekao da loš san može drastično da sabotira vaše rezultate.

- Razlog je taj što zbog nedostatka sna možete da imate manje energije i možete da počnete da preskačete vežbanje i kuvanje. Loš san može da utiče i na hormone koji kontrolišu apetit, pa ćete imati veće šanse da preterate u nezdravim, slatkim zalogajima koji će poništiti sav trud koji ste uložili. Trebalo bi da spavate oko 7 do 9 sati svake noći kako biste postigli optimalne rezultate. Kako biste ranije zaspali i bili ujutro odmorniji, pre spavanja probajte da se okupate u vrućoj kupki i izbegavajte korišćenje mobilnog ili laptopa. Ako dobro spavate, telo će vam na ovaj ili onaj način dati do znanja - tvrdi sportski nutricionista.

Konstantno merenje

Dejvid naglašava da, iako bi trebalo da pratite svoj napredak, ne bi trebalo sve da temeljite na onome što vaga govori.

Pročitajte još: Smanjena FIZIČKA AKTIVNOST utiče i na mentalno zdravlje: Ukoliko sedimo 8 sati, evo koliko treba da budemo aktivni

- Vežbanje može uveliko da poboljša energiju, mentalno zdravlje, pokretljivost, pa čak i san - ništa od toga ne treba uzeti zdravo za gotovo. Konstantno merenje i ograničavanje hrane moglo bi negativno da utiče na vaše rezultate i na vaše zdravlje. Zapamtite, vaše telo mora da se odmori kako bi se obnovilo i popravilo, stoga nikada nemojte preskočiti dan odmora - priča David.

Niste dosledni

Kad je reč o gledanju rezultata i napretku, doslednost je jedna od ključnih stvari, kaže Dejvid. Međutim, ako ne pratite svoj napredak, nikada nećete znati gde su nedostaci ili šta radite dobro.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.