· · Number of comments: 0
ТОП ФОРМА

Знате ли шта је ТРЕ? После СЕДАМ једноставних вежби решићете се стреса

Склони смо томе да повреде душе лечимо код психолога и психијатара, а низ вежби, које су откривене сасвим случајно, могу да помогну да се човек ослободи стреса

Највећи део психотерапеутских метода обраћа се психи, а не полаже много пажње на тело. Ипак, поред низа психотерапеутских метода које се баве нашим мислима, понашањем и осећањима, постоје и оне усмерене на неурофизиолошке промене у телу.

Прочитајте и ово: Уз помоћ КРАТКИХ ВЕЖБИ обликујте бутине и руке, а за неколико дана приметићете НЕВЕРОВАТНУ ПРОМЕНУ

Тројица стручњака др Питер Левин (Somatic Experience), др Дејвид Гранд (Brainspotting), а др Дејвид Берсели (Trauma Releasing Exercises) долазе из Америке, а последња ТРЕ метода најједноставнија је за употребу, па вам је овом приликом представљамо. О њој говори др сц. мед. Сара Зорица Митић, психофизиолог, СЕ и БСП трауметерапеут, TRE тренер, која ову методу спроводи у Норвешкој, однедавно и код нас, а предавања држи у 15 земаља.

Шта је ТРЕ?

TРE (изговара се ти-ар-и) је техника за опуштање и ослобађање од напетости после дуготрајног стреса и трауматских догађаја. Стрес и трауме су нераздвојиви делови наших живота, али природа се побринула да се од њихове претеране дозе бранимо порастом напетости у телу, али и да се аутоматски опуштамо кад изазови престану.

Постоји неколико ТРЕ метода, а неке су веома једноставне за употребу.

- Нажалост, неки од њих су континуирани, па њима заморимо нервни систем и изгубимо способност да се спонтано опустимо и вратимо у баланс, губећи дар за саморегулацију - каже Зорица Митић.

Управо тад нам у помоћ "стижу" TРE вежбе, којима опорављамо поремећену саморегулацију и поново успостављамо способност опуштања, "рестартујући" нервни систем.

Прочитајте и ово: Побољшаћете циркулацију и дисање: Очувајте здравље целог тела уз помоћ вежби јапанског исцелитеља

Отац методе
Амерички мисионар, социјални радник, биоенергетичар и истраживач др Дејвид Берсели тридесетак година радио је широм света, на местима где су се догодиле катастрофе. Приметио је да особе које дрхте током и после оваквих трагедија лакше подносе све што се дешава око њих. Схватио је да дрхтање има благотворно дејство у изражено стресним и шок ситуацијама.

Како се примењује?

Тако што активирају наш урођени неуролошки рефлекс вибрирања (дрхтања), чиме враћају тело у баланс
Звучи необично, тако и изгледа, али - проверено делује!
После примене ових седам једноставних, свима лако изводљивих вежби, велики број људи има бољи сан, концентрацију, опуштеност и мир у телу. 

Седам вежби враћају тело у баланс.

Истражујући овај природни феномен дизајнирао је ТРE методу која може да подстакне дрхтање код људи чије је тело изгубило ову особину, или је она остала блокирана у условима интензивног стреса или неког трауматског догађаја.

Хит у свету

Метода се показала ефикасном и једноставном за примену, у раду са појединцем или групом, а притом свако може да научи да је примењује на себи.

СВако може да примењује ТРЕ вежбе.

С обзиром на то да људско тело у опасности реагује аутоматски - несвесно, грчењем, а по престанку опасности опуштањем, оно може да има исту мустру грчења код различитих непријатних дешавања. Зато је важно наћи одговарајућу методу која може тело да опусти, да заврши започети циклус грчење - опуштање.

Прочитајте и ово: Руси "одлепили" за гардеробом од КОПРИВЕ И КОНОПЉЕ: Тканине спречавају РАК КОЖЕ, а верује се да постоје и друга лековита својства

Ефикасност ове методе, једноставност примене и добри резултати учинили су да се шири светом брзином пожара. Наша саговорница открива да су њене колеге недавно, у Индонезији, направиле Институт за TРE и примену вибрирања, јер су претходно добили одличне резултате приликом примене на становништву погођеном земљотресом. У многим државама ова метода уведена је у редован здравствени систем. Циљна група су практично сви људи, млади и стари, јер напетост у телу мање-више осећамо сви.

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.