· · Number of comments: 0
здравље

Како ШЕЋЕР утиче на наш организам: Ево колико смемо ДНЕВНО да УНЕСЕМО ако желимо да ОСТАНЕМО ЗДРАВИ

Већ и птичице на грани знају да шећер није намирница која чини добро људском организму. Изазива зависност и утиче негативно. Тешко је побећи од шећера јер га има у многим намирницама.

1596702886_Depositphotos_32336157_s-2019.jpg
Фото: Депосит

А колико шећера дневно ви уносите у свој организам? Превише? Премало? Знате ли колика је максимална препоручена дневна доза уноса?

Препоручени дневни унос шећера је до 25 грама и то на први поглед можда изгледа као прилична количина – али, у пракси, то је само 6 кафених кашичица.

Прочитајте још: Ово ВОЋЕ је други најбогатији ИЗВОР ВИТАМИНА Ц, а нису наранџе и паприке

Како то изгледа? Ако рецимо ујутру сладите кафу, сигурно стављате бар једну кашичицу шећера, а можда и две. Ако пијете више кафа у току дана онда вероватно искористите свих 6 препоручених кашичица шећера само на кафу или други напитак. А шта је са шећером који унесете кроз храну?

Фото: Пиxабаy

На које све начине шећер доспева у организам

Шећер не уносите у организам само директним коришћењем обичног шећера. Чак и да се придржавате препорука и не прелазите препоручену дневну дозу од 6 кашичица, сигурно га унесете кроз неке друге намирнице.

Највећи проценат шећера се у организам уноси управо кроз храну за коју и не знате да садржи шећер. У то спадају сви слаткиши, грицкалице, прерађена храна (обично са високим процентом шећера), разна алкохолна пића и газирани сокови. Чак и сокови од воћа који нису газирани и рекламирају се као здрави и природни, садрже додатни шећер.

Прочитајте још: Сви заборављамо ЛИМЕТУ: Доносимо РАЗЛОГЕ због којих треба да се нађе У НАШОЈ КУХИЊИ

Обратите пажњу на етикета на намирницама и проверавајте колико шећера има производ који купујете!

 

Врсте шећера
Када купујете неки производ на декларацији би наравно требало да пише које врсте шећера тај производ садржи. У реду је да читате декларацију и састав, али проблем настаје ако не знате све називе којима се различите врсте шећера означавају – а много их је. Неки од њих су: сахароза (кухињски шећер), фруктоза (воћни шећер), сукралоза (вештачки заслађивач), декстроза, лактоза (млечни шећер), малтоза, галактоза, жути шећер, смеђи шећер, кукурузни сируп, високо фруктозни кукурузни сируп, меласа, палмин шећер, сируп од агаве, јаворов сируп, мед и многи други.Све су ово шећери и сви они доприносе додатном уносу ове намирнице у ваш организам.

Одакле све вреба шећер

Ако пазите на своју исхрану и бринете о томе које намирнице једете, требало би да знате да се шећер налази и у већини „здравих“ производа. Сви они производи које купујете у продавницама здраве хране или на одељцима са органском и здравом храном у већини случајева садрже скоро исте количине шећера као и обични слаткиши.

Кекс, енергетске плочице, здравије верзије хлеба, саплементи, сви они у себи садрже шећер. Када купујете „здраву“ храну требало би да купујете производе на којима пише да немају додатног шећера, осим фруктозе – воћног шећера. Будите обазриви и са таквим производима, јер иако нешто нема додатног шећера у себи не значи да је здраво и да га можете јести сваки дан, или у већим количинама.

Прочитајте још: Ове НАМИРНИЦЕ вратиће вашој кожи МЛАДАЛАЧКИ ИЗГЛЕД

И многи слани производи садрже шећер!

Сигурно нисте размишљали да чак и слани производи, као што су кечап, мајонез, умаци, преливи за салату, па и јела од месних прерађевина као што су кобасице и слично, садрже шећер! Ето још једног неочекиваног извора.

Да ли је шећер стварно толико опасан по здравље

Фото: Пиxабаy

Светска здравствена организација (WХО) упозорава да је шећер у прекомерној употреби веома штетан и опасан, исто колико и пушење! Осим што прекомерна употреба шећера доводи до кварења зуба и до гојазности, једна од последица може бити и дијабетес типа 2, као и многи упални процеси и кардиоваскуларне болести.

Поред одраслих, деца највише конзумирају шећер, односно производе који садрже шећер. А препоручени дневни унос шећера за децу је знатно мањи него за одраслу особу и износи око 3 кашичице дневно. Прекомерна конзумација слаткиша код деце и мањак физичке активности, доводи до све већег процента гојазности код мале деце као и до повећаног ризика од дијабетеса.

Препоручени дневни унос шећера за децу је знатно мањи него за одрасле, око 3 кашичице дневно!

Зависност од шећера

На основу истраживања објављених последњих деценија се често говори о зависности од шећера, а на основу студије др Марка Хајмана, процењује се да шећер изазива осам пута већу зависност од кокаина. Разлика је у томе што је употреба шећера широко распрострањена па се о тој зависности не говори онолико колико би требало.

Прочитајте још: Шта се догоди у телу ако ДНЕВНО ПРОШЕТАТЕ само 800 метара више?

Ако осећате умор, поспаност, смањену концентрацију, снижено расположење, безвољност или депресију, могуће је да је то стање последица превелике конзумације шећера. У зимском периоду, типично је уживање у колачима, слаткишима и грицкалицама, а управо то може да вам ослаби имунитет и изазове горе споменута стања.

Честа конзумација шећера ремети природни баланс у организму!

Како избећи шећер

Прво и најважније је да донесете чврсту одлуку да желите да унос шећера доведете на разумну меру, односно на препоручену дневну дозу. Постепено, избаците из употребе сахарозу, односно шећер добијен из шећерне трске или репе, јер он доводи до наглог пораста концентрације глукозе у крви.

Фото: Пиxабаy

Фруктоза се налази у воћу и поврћу и ако уносите умерене количине воћа, не би требало да имате никаквих проблема, јер она има низак гликемијски индекс и не доводи до наглог скока шећера у крви.

Прочитајте још: Да ли сте чули за ЦРНУ ЛИМУНАДУ? Откривамо шта она чини за наш ОРГАНИЗАМ

Избегавајте вештачке заслађиваче као што су глицерол, сорбитол, манитол и ксилитол, јер се они непотпуно апсорбују из танког црева, па могу да изазову надутост и дијареју. Сећате се СИБО бактерија? Шећер је њихова „брза“ храна!

Одлична замена за шећер су мед, јаворов сируп, сируп од агаве, кокосов шећер и стевија, али водите рачуна да користите само оне који су природни, без додатака и немојте претеривати ни са конзумирањем ових заслађивача.

Уносите довољно воде, јер у неким случајевима дехидрација изазива жудњу за слаткишима. Кад год имате потребу за нечим слатким поједите воћку уместо неког слаткиша.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.