· · Komentara: 0
ŠETANJE

Šta se dogodi u telu ako DNEVNO PROŠETATE samo 800 metara više?

Samo 800 metara više puno znači za vaše zdravlje.

1596632533_Depositphotos_74974047_s-2019.jpg
Foto: Depozit

Hodanje je najjednostavnija fizička aktivnost, ali dobrobite hodanja često znamo da podcenimo. Ako svaki dan prošetate samo 800 metara više nego inače, u vašem telu dogodiće se značajne promene odlične za zdravlje.

Da biste uspešno kontrolisali telesnu težinu i održavali zdravlje, dnevno biste trebali da prepešačite oko 10.000 koraka. Ta brojka deluje kao jako velika, naročito ako imate kancelarijski posao i puno vremena provodite u automobilu. Ali spasa ipak ima!

Pročitajte još: Da li ste probali japansku metodu UKEIRERU? Odlična je!

Naime, stručnjaci ističu da je i samo 1000 koraka više dnevno dovoljno da se u vašem telu dogode značajne promene. Hiljadu koraka iznosi otprilike 800 metara, što je brojka koju bi svako mogao zadovoljiti, bitno je samo da tih dodatnih 800 metara prošetate baš svaki dan i rezultat neće izostati.

Foto: Depozit

Neki od lakih načina kako da više hodate jesu parkiranje automobila na najdaljem mestu od posla, hodanje dok razgovarate na mobilnom telefonu, šetanje do kolege umesto slanja maila.

Pročitajte još: Ove NAMIRNICE vratiće vašoj koži MLADALAČKI IZGLED

Saznajte kojih je to 5 promena koje se dogode u telu ako svaki dan prošetate 800 metara više, odnosno napravite 1000 koraka više:

1. Srce će se manje naprezati

I najmanja promena iz sedelačkog načina života u bavljenje i najjednostavnijom fizičkom aktivnošću kao što je hodanje znatno poboljšava zdravlje i smanjuje rizik od srčanih bolesti. Kretanje omogućava mišićima da jače "pumpaju" krv kroz telo, čime se smanjuju otkucaji srca, pa srce radi u normalnijem ritmu.

2. Smanjuje se rizik od moždanog udara

Povećanje fizičke aktivnosti direktno umanjuje rizik od moždanog udara, a pomaže i u kontrolisanju krvnog pritiska, što dodatno smanjuje rizik od moždanog udara. Znači, dvostruki dobitak!

Pročitajte još: Muzika LEČI srce! Kako? Evo ovako!

3. Lakše mršavite i poboljšava se nivo holesterola

Hodanjem možda nećete brzo smršati, ali nakon nekog vremena videćete rezultate. Prve rezultate možete videti nakon otprilike 10 nedelja (čak i ako ste zadržali nezdrave navike, odnosno ako ste u životnim navikama promenili samo količinu hodanja). Ako imate visok nivo lošeg holesterola, 1000 koraka više dnevno dovoljno je da to promeni. Više kretanja podstiče sagorevanje holesterola i drugih lipida u krvotoku koji bi inače mogli da oštete krvne sudove.


Foto: Depozit

4. Manje ćete biti pod stresom

Kratka, brza šetnja možda je i najbolji način da razbistrite glavu i rešite se stresa. Naime, dok se krećete, telo proizvodi endorfinske hemikalije odgovorne za dobro raspoloženje, pa se istovremeno smanjuje nivo kortizola, hormona stresa zbog kojeg se možete osećati loše i zbog kojeg se povećava rizik od mnoštva mentalnih i fizičkih zdravstvenih problema.

Pročitajte još: Pet PRIRODNIH SOKOVA koji će ojačati organizam

5. Kosti će vam ojačati

Bilo kakva aktivnost u kojoj su kosti pod pritiskom težine tela pridonosi jačanju kostiju i smanjuje rizik od osteoporoze. To se događa zbog toga što se kosti pri nošenju težine tela više naprežu i na taj način jačaju. Takav pritisak na kosti takođe podstiče stvaranje novih ćelija u kostima.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

 

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.