· · Komentara: 0
Neponovljivi

Modeli Augusta Horha i danas mame uzdahe! (FOTO)

Nije ni čudo što je "Audi" moćna kompanija kad u temeljima ima i ovo neprocenjivo nasleđe

1595433836_Horch-830-BL-Sedan-Cabriolet-with-V-8-Motor.jpg
Foto:"Audi AG"

Nemac August Horh je zajedno sa svojim partnerom Salijem Hercom osnovao kompaniju 14. novembra 1899 u Kelnu. Pre toga je Horh radio kao jedan od šefova proizvodnje kod Karla Benca. Tri godine kasnije seli kompaniju u Rajsenbah i 10. maja 1904. osniva kompaniju "Horh i Cie motorvagenverke AG" u Cvikauu. Ali, posle problema sa šefom finansija Horh osniva novu kompaniju 16. jula 1909. i naziva je "Horh" međutim , morao je da menja naziv  jer je neko drugi već imao pravo na to ime (njegovi bivši ortaci).

Foto:"Audi AG"

Ali, 25. aprila 1910. Horh registruje komapniju "Audi automobilverke" u Cvikauu! I Audi je u stvari latinski naziv za nemačku reč "horchen" što znači "slušaj"...

Već 1932. obe kompanije iz Cvikaua "Horh" i "Audi" se udružuju sa kompanijom DKW i nastje Auto Union u Saksoniji, a njihov najuspešniji model "srebrnu strelu", koju je razvio Ferdinand Porše voze za Auto Union rejsing tim Hans Štuk, Tacio Nuvolari, Ernst fon Delijus, Bernd Rozemajer...

Ali, vratimo se početku pravljenja automobila Horha.

Foto:"Audi AG"

Prvobitno je kompanija počela da proizvodi automobile sa 4,5 i 10 KS sa dva cilindra 1901. U martu 1902. predstavio je model sa četiri cilindra i 20 KS. Bio je superiorniji po mnogo čemu od modela Mercedesa ili Benca. Godinu dana kasnije Horh je na sajmu u Frankfurtu predstavio jedan takav model, ali je već u avgustu 1904. razvio motor sa šest cilindara koji su na trkama, ekvivalentu današnjeg svetskog šampionata sa uspehom vozili najpoznatiji vozači tog doba poput Rudofa Štosa.

Pročitajte još: Rođen novi auto-gigant "Stelantis"

Kompaniju Horh je 1920. kontrolisao kao većinski vlasnik Moric Štraus koji je znatno doprineo  da automobili Horha dobiju svetska priznanja za jedinstveni dizajn i umetnost na točkovima.
U 1923, godini Pol Dajmler, dobar prijatelj Štrausa radio je za Horha kao šef inženjera na razvoju motora sa osam cilindara! Bio je to prvi osmocilindraš koji je ušao u serijsku proizvodnju,

Pročitajte još:Da li znate ZAŠTO skoro polovina sveta vozi automobile LEVOM STRANOM?

Nebrojeni su modeli koji su i dan danas među najlepšima koji su ikada napravljeni.
Horh je još jedan pionir automobilske industrije koji je znatno uticao na razvoj vozila do danas.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.