· · Komentara: 0
ishrana

Da li nam je dnevno dovoljno 2000 kalorija? Odgovor se krije u našem načinu života

Sigurno ste čuli za to da treba unositi 2000 kalorija dnevno, ali da li je to uvek tako?

1629788411_breakfast-690128_1280.jpg
Foto: Pixabay

Mnogi ljudi prilikom dijeta vode se procentom dnevnih vrednosti zasnovanih na ishrani od 2.000 kalorija. Ovu vrednost treba korsiti kao referentnu vrednost i kao opštu smernicu, ali nei kao čvrsto pravilo.

Dijeta od 2000 kalorija?

Različiti ljudi imaju različite nutritivne potrebe u zavisnosti od starosti, nivoa aktivnosti i opšteg zdravlja. Na primer, neki sportisti konzumiraju 5.000 ili 6.000 kalorija dnevno i još uvek izgledaju mršavo. Potrebe za dodatnom energijom se takođe mogu povećati tokom trudnoće ili kada ste pod stresom. Dijeta od 2.000 kalorija može da dovede do gubitka težine ili povećanja telesne težine, u zavisnosti od gore navedenih faktora. Najvažnije je odakle dolaze te kalorije, napominje Univerzitet Harvard. Jedna je stvar jesti 2.000 kalorija svežeg voća, povrća, oraha, semenki, mesa ili ribe, a druga slatkiše i slane grickalice.

Pročitajte još: Dijeta za zaposlene u kancelariji: Meni za 5 radnih dana

Možete da igubite težinu nakon prelaska na dijetu od 2.000 kalorija, ali to zvisi od mnogo faktora. Vaše godine, nivo aktivnosti, sastav tela, navike u ishrani i brzina metabolizma mnogo će da utičun na samu dijetu. Na primer, sportisti i aktivni pojedinci obično sagorevaju više kalorija u mirovanju u poređenju sa prosečnom osobom.

Dijeta od 2.000 kalorija takođe može da dovede i do povećanja telesne težine. Ako ste mesecima u kalorijskom deficitu, mogli biste da se ugojite nakon prelaska na dijetu od 2.000 kalorija. Međutim, to nije loša stvar. Kada jedete premalo kalorija, vaše telo postaje efikasnije u skladištenju energije. Kao rezultat toga, metabolizam se smanjuje, a kilogrami počinju da se množe, piše The List.

Pročitajte još: Dijeta PUN TANJIR: 10 namirnica koje možete jesti neograničeno! (MENI)

Da li je dovoljno 2000 kalorija dnevno?

Ekstremne dijete mogu da dovedu do umora, dehidracije i probavnih problema. Pored toga, lišavaju vaše telo neophodnih hranljivih materija. Istraživanja napominju da žene ne bi trebalo da unose manje od 1.200 kalorija dnevno. Dijeta koja osigurava 2.000 kalorija dnevno mogla bi zapravo da bude idealna.

Svakako uzmite u obzir i dnevne aktivnosti. Ako redovno posećujete teretanu ili se bavite sportom, verovatno će vam biti potrebno više od 2.000 kalorija dnevno.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.