Oglas
· · Komentari: 1
Istorijat

Pogledajte kako je "Pežo" još od 1941. pravio električne automobile (FOTO)

Da bi stigao do modela "e-2008" francuski gigant je prevalio dug i zanimljiv put

1595923135_PEUGEOT_2008_TESTDRIVE_AV.jpg
Foto:"Pežo"
Oglas

Neobično je da priču o oldtajmerima počnemo fotografijom novog modela! Ali ovo je kazivanje o tome kako je "Pežo" stigao do naslovnog "pežoa e-2008"!

Francusko industrijski div je još 1902. proučavao i planirao proizvodnju vozila na elektrričnu energiju, ali je kao i svi ostali iz branše, odustao jer je nafta bila jeftina i lako dostupna. Naravno, tada je i o ekologiji malo ko brinuo.

"Pežo VLV" iz 1941. (Foto:Pežo")

Prvo električno vozilo "Pežo" je napravio 1941. godine i nazvao ga "VLV" skraćenica od (sa francuskog) "lako gradsko vozilo". Razlog za njegovu pojavu je Drugi svetski rat, okupacija i nedostatak nafte u Francuskoj. Imao je domet od 70 do 80 kilometara uz maksimalnu brzinu od 35 kilometara na čas. Imao je dva sedišta i verziju kabriolet. Najviše su ga vozili poštari i doktori. Od juna 1941. do februara 1943. napravljeno je 377 primeraka.

Rat je prošao, nafte je bilo u izobilju, profiti ogromni pa se nije mnogo ni razmišljalo o elektromobilima.

Pročitajte još: Možete da ga kupite iz fotelje ali samo ako ste veoma brzi jer ih ima svega DESET!

Ipak, sedamdesetih i osamdesetih kada dolazi i do "naftnih kriza" opet "Pežo" nudi neka rešenja na struju pa predstavlja "pežo 104 prototp" (četiri kupea i dva evna), zatim "pežo 35" i "39". Novi program počinje 1983. godine sa modelom "pežo 205" koji je opremljen baterijama "SAFT" kompanije. To je bio temelja razvoja "pežoa 106 elektrik" koji je rezultirao flotom ovih automobila koji su bili dostupni kao "self-servis" u decembru 1993. u kampanji "50 električnih vozila za La Rošel". Napravljeno je 3.542 primerka ovog modela.

"Pežo tuareg" (Foto:"Pežo")

Od 1990. do 2010. nekoliko konceptnih automobila su pokaziva da "Pežo" nije odustao od ideje elektrifikacije. Prvo se pojavio "ION" 1994. pa "tulip" i "tuareg" 1996. Zanimljivo je da je "tuareg" imao i pomoćni motor na benzin koji u je sa 15 litara omogućavao dodatni domet od 300 kilometara.

Pročitajte još: "Mercedes" slavi 40. godina svog "Papamobila", a mi podsećamo: PAPA I U AUTU IZ KRAGUJEVCA! (VIDEO)

Originalni "BB1" koncept predstavljen je u Frankfurtu 2009. i čuveni "Ex1" koncept 2010. koji je postavio šest rekorda ubrzanja.On je od 0-100 km na čas stizao za 2,24 sekunde a maksimalnu brzinu od 260 kilometara na čas je dostizao za neverovatnih 5,1 sekundu.Imao je pogon na sva četiri točka.
Početkom 2019. "Pežo" je predstavio kompletnu gamu vozila sa hibridnim pogonom ili električnim.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas