· · Komentari: 0
MALE TAJNE

Evo kako nas UGOSTITELJI VARAJU: Ne želite da kupite najjeftinije vino, ali ono ipak dođe do vašeg stola!

Psiholozi tvrde da mudro osmišljen jelovnik utiče da gosti naručuju i troše više nego što su nameravali pre ulaska u restoran.

1634122782_bartender-g011685208_1920.jpg
Foto: Piksabej

Stručnjaci za uređenje entetijera ali i grafički dizajneri znaju koliko su boje jelovnika bitne. Zelena poručuje: ovo je sveže i organsko, dok narandžasta podstiče apetit. Žuta je razigrana i vrckava, a na tamnoj podlozi odlično se vidi čak i kad je osvetljenje slabije pa se često koristi za jela koja se jedu uveče. Crvena podstiče na akciju, poručujući podsvesti da se samo jednom živi pa zašto ne bismo potrošili više.

Pročitajte još: Kako je Evropa mirisala? Napoleon Bonaparta nije štedeo OMILJENI PARFEM u bici kod Vaterloa

Zlatni trougao

Kad uzmemo jelovnik u ruke, pogled nam najpre pada u sredinu, zatim putuje na gornji desni ugao pa skreće levo. To je takozvani fenomen zlatnog trougla, a vešti ugostitelji ga koriste tako da u te delove menija stavljaju najskuplja jela.

Jednostavni dodatni opisi koji golicaju maštu mogu biti pun pogodak i korak do naručivanja

Istraživanja su pokazala da gosti najčešće naručuju prva dva jela ili poslednje sa stranice, reda, kolone. Iz tog razloga se savetuje restoranima da na ta mesta u meniju stave ona jela za koje misle da su nepravedno zapostavljena ili žele povećati njihovu prodaju.

Foto: Piksabej

Imena jela navedena u superlativima, poput najbolji, najukusniji, najkvalitetniji najčešće ostaju neprimećena ili izazivaju podsmehe, ali jednostavni dodatni opisi koji golicaju maštu mogu biti pun pogodak i korak do naručivanja.

Kako se bira vino?

Mnogo je onih koji ne naručuju vino jer ih je strah da će napraviti pogrešan izbor. Ugostiteljima je to sve jasnije pa se često u karti pića mogu pronaći opisi vina kao lagana i lepršava bela ili suva i slojevita crna jer daju nagoveštaj o čemu se radi.

Pročitajte još: Šumadinac koji je oženio Albanku otkriva kako se bira MLADA: "Ode se uzme se, nije da se izabere, već..."

U vezi vina postoji još jedna zanimljiva strategija, čiji je cilj da kupce natera da poruče skuplje, ali manje kvalitetno vino.

Kada izlazite na večeru sa voljenom osobom na večeru, a naročito sa onom koja bi trebalo da postane voljena, nikako ne želite da ostavite utisak škrtice. Zbog toga nećete naručiti flašu najjeftinijeg vina, već onu koja je po ceni druga od pozadi. Svaki iskusan ugostitelj zna ovaj trik, te se najčešće dešava da je upravo drugo najjeftinije vino u karti pića i najnekvalitetnije, odnosno najjeftinije.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.