· · Коментара: 0
РЕКРЕАЦИЈА

Најважнија новогодишња одлука: ШЕТАЈТЕ, шетајте и растежите се на 4 начина

Ако питате лекара која врста рекреације је најбоља, одговор ће бити - брзи ход.

1608455517_Depositphotos_198444516_xl-2015.jpg
Фото: Депозитфото

Зато слободно време искористите да пешачите најмање пола сата дневно, јер вам то може сачувати виталност, без обзира на године.

Ходање је најприроднији облик кретања. Ова активност чува зглобове од пропадања, и спречава таложење вишка килограма. Редовно ходање смањује појаву проширених вена, подстиче циркулацију, релаксира психу, побољшава пробаву и држи ниво шећера у крви у границама нормале.

Прочитајте још: Шта треба да знате пре него што одете на ТРЧАЊЕ зими?

Стручњаци препоручују ходање нарочито сада у данима пандемије, јер позитивно утиче на расположење, скоро колико и употреба антидепресива. Током ходања лучи се хормон сератонин, познатији као хормон среће. Енглески научници су утврдили да шетња помаже и да се врати изгубљено самопоуздање.

Получасовна шетња подиже самопоуздање!

Получасовна шетња у природи код 70 одсто депресивних смањује депресију, а код 90 одсто њих повећава самопоуздање.

Да бисте осим ногу активирали и друге делове тела, предлажемо вам неколико једноставних вежби:

Истезање леђа

Заузмите раскорачни став. Савијте леђа са опруженим рукама док не буду паралелна са подлогом. Истежите леђа и задњи део бутина најмање 10 секунди.

Разгибавање врата
Направите неколико ротација вратом у обе стране. Савијајте главу напред-назад, као да брадом желите да додирнете врат.
Истежите се - то је изузетно важно!

Размрдајте кукове

Ротирајте неколико пута кукове напред-назад. Руке држите ослоњене на њих и трудите се да су вам леђа исправљена, а стомак затегнут.

Прочитајте још: Желите да СМРШАТЕ? Најпре укротите жељу за ШЕЋЕРОМ, а ево и како

Ротирање рамена

После повратка из шетње обавезно одвојите време да по десетак пута кружите раменима најпре напред па уназад.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.