· · Коментара: 0
СЛАТКО

Како да прекинете ЗАВИСНОСТ од шећера? Урадите ових пет ствари и биће вам лакше да кажете НЕ!

Када будете спремни да прекинете зависност од шећера, почните са овим провереним саветима.

1626425251_slimming-4370008_1920.jpg
ФОТО: Пиксабеј

Истина је да је прехрамбена индустрија успела да удовољи не само нашим укусима, већ и хемији мозга и хормонима. Кривимо себе што конзумирамо превише шећера. Али чак и они који су свесни како хормони и неуротрансмитери који подстичу жељу за шећером делују, тешко могу да искористе алате за борбу против њих када се толико милијарди долара усмери у покретање овог биолошког поремећаја.

Прочитајте још: Пет разлога због којих ћете почети да једете КОКОС: Невероватно здраво воће!

Како оделети шећеру?

1. Наспавајте се.

Људи то не схватају, али лоше спавање може утицати на вашу жељу за шећером. Студије су показале да лош сан доводи до интензивније жеље за слатким. Да бисте победили жудњу, циљајте на седам до девет сати сна ноћу.

Шећер се крије и у намирницама од којих то не очекујемо, попут кечапа и салсе, које спадају у спектар слане хране.

2. Осетите разлику између жудње и глади.

Често кад помислимо да смо гладни, заправо само жудимо. Која је разлика? Следећи пут када будете желели да посегнете за том чоколадном тортом, запитајте се: да је једина ствар коју тренутно морам да једем јабука, да ли бих је појео? Ако је одговор „не“, вероватно имате жудњу и заправо нисте гладни. Кад сте гладни, оно што сте спремни да једете је флексибилно, а када имате жудњу, није.

​Колико шећера је ок?
За жене дневна препоручена доза шећера је шест кашичица, а за мушкарце девет кашичица. Деца треба да узимају мање од шест кашичица дневно.

Следећи пут када на то питање одговорите са „не“, сачекајте 20 минута пре него што на њега одговорите. Често ћете открити да жудња нестаје.Такође можете покушати да замените ту жудњу здравом заменом.

3. Додајте мало протеина у доручак богат угљеним хидратима.

Студија која је проучавала МРИ снимке људи који једу доручак са високим садржајем протеина открила је смањену активност у деловима мозга повезаним са жудњом.

Фото: Пиксабеј

Покушајте да додате мало протеина у свој доручак и видите да ли вам то помаже да смањите шећер касније током дана. Топле или хладне житарице можете послужити са неким грчким јогуртом или уз неколико јаја са стране појачати унос протеина. Ако једете кифлицу или тост, додајте димљени лосос да бисте искористили предности беланчевина.

4. Искључите шећер из хране која није слатка.

Ако не можете да се одрекнете сладоледа и чоколаде, покушајте да елиминишете кечап и салсу. Шећер се налази у многим зачинима и сосовима, и не треба претпостављати да, јер то није десерт или слатка храна, не садржи шећер. Шећер се налази у многим врстама кечапа, сенфа, салсама, маринадама и другим умацима. 

Прочитајте још: Број витамина упоређен са ценом дао је победника: КРОМПИР прешишао све остале здраве намирнице!

5. Пијте више воде.

Често људи жеђ бркају са глађу. Један једноставан начин за решавање зависности од шећера је пијење више воде. То је одлична замена за друга пића и помаже код осећаја ситости, што може спречити ненамерно грицкање слатке хране. У једној студији, људи који су повећали дневни унос воде смањили су дневни унос шећера. У истом смислу, вреди напоменути да су заслађена пића, попут соде, лимунаде и спортских напитака, извор додавања шећера број један у нашој исхрани. 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.