· · Коментара: 0
ЗДРАВЉЕ

Главни показатељи да вашем организму недостају витамини

Постоји неколико показатеља да вам у организму недостају витамини

1607616729_vitamini.jpg
Фото: депоситпхотос

За здравље и правило функционисање организма потребна је пре свега адекватна исхрана која се састоји од свих намирница које могу обезбедити јак имунитет телу и довољно енергије сваког дана.

Прочитајте још: Направите ДОМАЋИ СОК ОД АРОНИЈЕ, и попијте чашу пуну здравља (РЕЦЕПТ)

Међу најзначајнијим састојцима који утичу на функционисање организма свакако су витамини, а управо њихов мањак може да изазове различите тегобе и здравствене проблеме који се могу манифестовати на више начина.

Блед тен

На лицу се видети различити недостаци у организму, па тако и мањак витамина јер тадамогу  тен постаје блеђи него иначе. Међутим, када тен бледи то значи да у телу фали витамина Б12 ког има највише у месу (пилетини и ћуретини) и риби.

Оштећена коса

За лепу косу није довољна само спољашња нега различитим препаратима, већ је потребно и здраво се хранити. Управо коса може да покаже када вам фали витамина у организму, јер када дође до тога она постаје сува и оштећена.

Оштећена коса је показатељ недостатка биотина, односно витамина Б7 који се дешава најчешће услед дужег узимања антибиотика. Срећом постоји начин да се количина витамина Б7 у организму надокнади и то само исхраном, јер се у печуркама, јајима (жуманце) и карфиолу налази велика количина овог витамина.

Оток појединих делова тела

Најједноставније објашњење натечених капака, а често и нога јесте – недостатак јода у организму. Поред отицања, мањак јода се манифестује и кроз гојење, слабе нокте и суву кожу.

Како бисте успоставили жељену количину јода у телу потребно је да уносите мало више соли која је највећи извор јода, али и морске плодове и морску рибу.

Бледе усне и десни

Бледе усне и десни показатељ су да у телу немате довољно гвожђа, што се такође може манифестовати кроз чудну жељу да једете лед и земљу. Недостатак гвожђа чешћи је код жена, али га је могуће лако надокнадити – потребно је само појачати исхрану намирницама као што су пасуљ, риба, црвено месо, спанаћ.

Прочитајте још: ВИТАМИН Д се највише налази у овим врстама рибе: А ово је његов једини биљни извор

Осетљиве десни

Генерално лоше здравље зуба, осетљиве десни које лако крваре – знак је да у телу нема довољно витамина Ц, који је један од најважнијих како за одржавање здравља целокупног организма, јачање имунитета, тако и за сузбијање бола у мишићима и слично.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.